Ledningsförändring i Nordic Asia

Report this content

Nordic Asia Investment Group 1987 AB (”Nordic Asia” eller ”bolaget”), ett svenskt investmentbolag med fokus på den kinesiska konsumentmarknaden, meddelar att Henrik Hedencrona, bolagets CFO, avser att lämna sin position för en ny roll utanför koncernen. Henrik kommer att vara tillgänlig under en övergångsperiod. Bolaget har initierat en rekryteringsprocess för ersättare.

”Jag vill tacka Henrik för hans fantastiska engagemang och insatser under sin tid på Nordic Asia, där han bidragit starkt till att bygga upp finansfunktionen och varit delaktig i affärsutvecklingen” säger Yining Wang, VD på Nordic Asia.

”Jag är tacksam för min tid på Nordic Asia där jag fått privilegiet att vara en del av bolaget under flera år samt medverkat till börsnoteringen. Det finns en enorm kompetens och driv inom bolaget där Nordic Asia otvivelaktigt står ut med sin förankring i både Asien och Norden”, säger Henrik Hedencrona.

För frågor hänvisas till

Yining Wang, VD

Telefon: +46 (0) 76 286 43 46

E-post: yining@nordicasiagroup.com

Certified Adviser

Aktieinvest FK AB är bolagets Certified Adviser och kan nås på telefon: +46 (0)8 506 517 03 samt e-post: rutger.ahlerup@aktieinvest.se

Om Nordic Asia

Nordic Asia Investment Group 1987 AB (”Nordic Asia”, ”bolaget”) är ett svenskt investmentbolag som avser att identifiera och långsiktigt äga en koncentrerad investeringsportfölj i marknadsledande bolag med exponering mot den växande inhemska konsumentmarknaden i Kina.