Europeiska investeringsfonden har valt Nordic Baltic Holding som administratör av miljölån Europeiska investeringsfonden (EIF) har valt Nordic Baltic Holding (NBH) som administratör av sina miljölån. Under EU:s tillväxt- och miljöprogram erbjuder EIF kostnadsfria lånegarantier till minst en bank i varje medlemsland, vilket möjliggör för banken i fråga att i sin tur erbjuda bättre finansieringsvillkor. NBH kan ge lån på gynnsamma villkor till miljöfrämjande investeringar i företag med upp till 100 anställda. Lån kan lämnas till investeringar som antingen ger betydande miljöförbättringar eller som genomförs av företag som har sin huvudsakliga verksamhet inom miljösektorn. Dessa lån är tillgängliga i samtliga banker inom Nordic Baltic Holding, Nordbanken i Sverige, Merita Bank i Finland och Unibank i Danmark. För information: Swante Mellström, Corporate Retail Banking, +46 8 614 9777 Tapio Pesola, Corporate Retail Banking, +358 9 165 53729 Birgitte Petersen, Corporate Retail Banking, +45 3333 5981 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00410/bit0002.pdf