Avtal klart med Helsingborgs Stad om långtidsboende på Stenbrogården

Report this content

Nordic Camping & Resort har avtalat med Helsingborgs Stad att under en tid konvertera Stenbrogårdens Camping till en boendeanläggning för nyanlända och har idag beviljats bygglov.

Anläggningen används i ordinarie verksamhet som en kompletterande anläggning till Råå Vallar Resort under delar av sommarhalvåret. I och med detta avtal skapas en långsiktig beläggning året runt för Stenbrogården.

Avtalet är tecknat för en period om fyra år med möjlighet till förlängning och avser helårsboende i ett 20-tal villavagnar. Tillfälligt bygglov är nu godkänt av kommunen och arbetet med uppsättande av villavagnar kan därmed starta omgående. De första boende beräknas kunna anlända under första kvartalet 2017. Omsättningen per år beräknas uppgå till ca 5 mkr.

”Vi är väldigt stolta över att ha fått förtroendet av Helsingborgs Stad och kommer precis som på många andra orter i Sverige att leverera en fullgod service till de boende. Ett längre avtal som detta ger oss också en långsiktighet i planeringen och möjligheter att motivera större investeringar på en sådan anläggning.” säger Tom Sibirzeff VD Nordic Camping & Resort.

Om Nordic Camping & Resort
Nordic Camping & Resort (publ) är Sveriges ledande kedja inom camping och resort. Verksamheten bedrivs på 15 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med flera boendealternativ under ett varumärke med ett tydligt affärskoncept där gästens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resort AB (publ) vision är att vara det marknadsledande alternativet i Norden för upplevelsebaserat boende. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet CAMP och bolaget har högsta kreditvärdighet AAA hos kreditvärderingsföretaget Soliditet. För mer information besök www.nordiccamping.se.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Nordic Camping & Resort skall offentliggöra enligt Marknadsmissbruksförordningen 204/596/EU. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 oktober 2016..