Erbjudande om spridningsemission

Styrelsen i Nordic Camping & Resort har beslutat om en spridningsemission utan företrädesrätt om maximalt 1 000 000 aktier. Det totala erbjudandet kommer inte att överstiga 2,5 MEuro. Styrelsen utnyttjar därmed sitt mandat att emittera aktier från bolagsstämman. Det totala antalet aktier i bolaget före emissionen är 8 478 756 aktier.

Syftet med emissionen är i första hand att få en större ägarspridning och att tillföra bolaget ytterligare kapital för fortsatt tillväxt genom investeringar i nya och befintliga anläggningar. En större ägarspridning skapar förutsättningar för en bättre likviditet i aktien samt möjliggör en framtida notering på First North.

Kursen för emissionen bestäms av det aktiens volymviktade medelvärde under teckningstiden med en rabatt på 7 % dock lägst 22,00 kr. Teckningstiden löper mellan den 29 maj och kl. 17:30 den 8 juni. Rådgivare och genomförare av emissionen är Avanza.

Beslut om tilldelning av aktier kommer fattas av bolagets styrelse i samråd med Avanza. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att öka aktieägarbasen. Tilldelningen kommer därför i första hand att ske så att ett visst antal aktier tilldelas per anmälan till dem som erhåller tilldelning.

Mer information om spridningsemissionen fås på Avanzas hemsida (www.avanza.se) , Nordic Camping & Resorts hemsida (www.nordiccamping.se) och Aktietorgets hemsida (www.aktietorget.se)

För ytterligare information kontakta:
Tom Sibirzeff, VD Nordic Camping & Resort
tom@nordiccamping.se

Nordic Camping & Resort (publ) är Sveriges ledande kedja inom camping och resort. Verksamheten bedrivs på 14 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med flera boendealternativ under ett varumärke med ett tydligt affärskoncept där gästens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resort AB (publ) vision är att vara det marknadsledande alternativet i Norden för upplevelsebaserat boende. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet CAMP och bolaget har högsta kreditvärdighet AAA hos kreditvärderingsföretaget Soliditet. För mer information besök www.nordiccamping.se