Kommuniké från Nordic Camping & Resort AB (publ) årsstämma 2016

Report this content

På Nordic Camping & Resort AB (publ) årsstämma den 12 maj 2016 beslöts bl. a följande:

- Fastställa resultat- och balansräkning för året 2015 med avseende på bolaget och koncernen.

- Tillstyrka dispositioner beträffande bolagets resultat enligt förslag. Ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2015.

- Stämman beviljade styrelseledamöter och verkställande direktören ansvarsfrihet för förvaltningen av bolagets angelägenheter under verksamhetsåret 2015.

- Arvode utgår till styrelseledamot som inte är anställd i bolaget. Styrelsearvoden utgår med 140 000 kronor att fördelas inom styrelsen. Till revisor omvaldes Allegretto Revision AB. Arvode till revisor utgår enligt godkänd räkning.

- Att antal ledamöter i styrelsen uppgår till fem (5). Omval av Tom Sibirzeff, Peter Wetterstrand, Joakim Skantze, Johannes Vock och Christer Lundberg. Till styrelsens ordförande valdes Joakim Skantze.

- I enlighet med beslutsförslaget beslöts att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen under tiden intill nästa årsstämma besluta om nyemission av sammantaget högst 1 400 000 aktier. Nyemitterade aktier skall kunna tecknas med eller utan företrädesrätt för nuvarande aktieägare och betalas kontant eller mot apport.

Stockholm den 12 maj 2016

Nordic Camping & Resort AB (publ)