Nytt antal aktier i Nordic Camping & Resort AB (publ) registrerade

I enlighet med utfallet av spridningsemissionen har idag, den 30:e juni 2015, 1 000 000 nya aktier registrerats hos Bolagsverket. Samtidigt tillförs bolaget 21,4 mkr efter emissionskostnader.

Genom emissionen ökar aktiekapitalet i bolaget med 240 000 kr till 2 274 901 kr. Det totala antalet aktier i bolaget uppgår till 9 478 756 aktier.

För ytterligare information kontakta:

Tom Sibirzeff, VD Nordic Camping & Resort AB (publ)

tom@nordiccamping.se

Nordic Camping & Resort (publ) är Sveriges ledande kedja inom camping och resort. Verksamheten bedrivs på 14 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med flera boendealternativ under ett varumärke med ett tydligt affärskoncept där gästens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resort AB (publ) vision är att vara det marknadsledande alternativet i Norden för upplevelsebaserat boende. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet CAMP och bolaget har högsta kreditvärdighet AAA hos kreditvärderingsföretaget Soliditet. För mer information besök www.nordiccamping.se

Taggar: