Ökad tillväxt i Stockholm genom utbyggnad av City Camp Stockholm

Nordic Camping & Resort har fått permanent bygglov beviljat för 12 fullutrustade stugor på anläggningen City Camp Stockholm. Detta är ett led i att målmedvetet växa på attraktiva anläggningar i stadsnära lägen och med mycket goda förutsättningar för året runt boende.

Anläggningen som förra året rustades upp och då även kompletterades med ett helt nytt område för husbilscamping har sedan tidigare saknat stugboende. Genom denna satsning på stugboende kan vi ytterligare svara upp mot kundönskemål och skapar viktig kapacitet för fortsatt tillväxt.

”Det känns glädjande att vi nu får möjligheten att ytterligare förstärka vår palett av boendeformer på City Camp Stockholm samtidigt som behovet av korttidsboende också ökar i Stockholm.”, säger Tom Sibirzeff VD Nordic Camping & Resort.

Nordic Camping & Resort (publ) är Sveriges ledande kedja inom camping och resort. Verksamheten bedrivs på 15 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med flera boendealternativ under ett varumärke med ett tydligt affärskoncept där gästens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resort AB (publ) vision är att vara det marknadsledande alternativet i Norden för upplevelsebaserat boende. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet CAMP och bolaget har högsta kreditvärdighet AAA hos kreditvärderingsföretaget Soliditet. För mer information besök www.nordiccamping.se.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Nordic Camping & Resort skall offentliggöra enligt Marknadsmissbruksförordningen 204/596/EU. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 oktober 2016