Spridningsemissionen kraftigt övertecknad

Den avslutade spridningsemissionen om maximalt 1 000 000 aktier övertecknades kraftigt och kommer innebära att bolaget ökar antalet ägare med drygt 800 stycken vilket är en betydande ökning mot tidigare. Genom spridningsemissionen tillförs bolaget drygt 22 mkr före emissionskostnader, som beräknas uppgå till 0,8 mkr. Den sammanlagda teckningen uppgick till över 30 mkr. Teckningskursen har fastställts till 22:15 kr/aktie.

Syftet med emissionen var att få en större ägarspridning och att tillföra bolaget ytterligare kapital för fortsatt tillväxt genom investeringar i nya och befintliga anläggningar. En större ägarspridning skapar förutsättningar för en bättre likviditet i aktien samt möjliggör en framtida notering på First North.

Samtliga som begärt upp till 1 000 aktier kommer få full tilldelning. Återstående aktier kommer att fördelas pro rata. Avräkningsnota kommer att tillsändas omgående och aktier levereras from den 11:e juni.

Det totala antalet aktier i bolaget kommer efter registreringen hos Bolagsverket att uppgå till 9 478 756 aktier. Genom emissionen ökar aktiekapitalet i bolaget till 2 274 901 kr.

För ytterligare information kontakta:
Tom Sibirzeff, VD Nordic Camping & Resort
tom@nordiccamping.se

Nordic Camping & Resort (publ) är Sveriges ledande kedja inom camping och resort. Verksamheten bedrivs på 14 anläggningar från Östersund i norr till Helsingborg i söder. Bolagets affärsidé är att erbjuda en kedja med flera boendealternativ under ett varumärke med ett tydligt affärskoncept där gästens helhetsupplevelse står i centrum. Nordic Camping & Resort AB (publ) vision är att vara det marknadsledande alternativet i Norden för upplevelsebaserat boende. Bolagets aktie handlas på Aktietorget med kortnamnet CAMP och bolaget har högsta kreditvärdighet AAA hos kreditvärderingsföretaget Soliditet. För mer information besök www.nordiccamping.se