Choice Hotels fortsätter sin expansion

Nordens mest expansiva hotellkedja fortsätter sin framgångssaga genom att växa med ytterligare ett hotell på den svenska marknaden. Fr.o.m. den 1 januari 2009 byter First Hotel Cardinal i Växjö namn till Clarion Collection Hotel Cardinal och blir därmed det 21:a Clarion Collection hotellet på den svenska marknaden.

P R E S S M E D D E L A N D E

Stockholm 08-09-04
Choice Hotels har nyligen tecknat ett avtal med JESAB i Växjö AB gällande Hotel Cardinal i Växjö. Hotellet har 111 rum, restaurang, välutrustat motionsrum och möteslokal för upp till 50 personer. Hotellet ligger centralt i staden med närhet till tågstationen. Interiör, design och profil passar väl in i Clarion Collection familjen. Clarion Collection består av noggrant utvalda små och personliga hotell för de som reser mycket.

- Det är med stor glädje och värme jag har nöjet att välkomna Hotel Cardinal med ledning och personal till Choice, säger Robert Wilhelmsson, direktör för Clarion Collection hotellen i Sverige. Individuell service och generositet är basen i Clarion Collection konceptet och Cardinal har en engagerad personal med genuint intresse för gästen. Nu kommer hotellet att utvecklas ytterligare eftersom alla Clarion Collection hotellen bjuder sina gäster på en kvällsbuffé.

- Hotel Cardinal har alltid präglats av en personlig atmosfär och individuellt anpassad service. I och med vår anslutning till Clarion Collection och dess koncept förstärker vi vår nuvarande profil och fördjupar relationerna med våra kunder, säger Jessica Sundberg, VD för Hotel Cardinal.

Choice Hotels Scandinavia har haft ett framgångsrikt och expansivt år och Clarion Collection fortsätter att växa på strategiska destinationer. Tidigare i år tillfördes både Karlskrona och Falun i den hotellportföljen. Samtidigt finns det ett stort intresse hos olika hotelloperatörer kring varumärket Clarion Collection och dess koncept.

För ytterligare information och bildmaterial kontakta:

Robert Wilhelmsson, Direktör för Clarion Collection i Sverige, robert.wilhelmsson@choice.se,

tel: 070-333 55 66

Choice Hotels Scandinavia

Choice Hotels Scandinavia är Skandinaviens största hotellkedja med över 160 hotell och 8500 anställda. Koncernen marknadsför varumärkena Clarion, Clarion Collection, Quality, Quality Resort och Comfort på den svenska marknaden.