Choice Hotels tar över driften av Quality Hotel Park Södertälje City

Choice Hotels förstärker sitt varumärke Quality genom att köpa driftsbolaget för Quality Hotel Park Södertälje City från Pandox AB från den 1 juni 2009. Hotellet har tidigare drivits i franchiseform och blir nu det 6:e hotellet som Choice Hotels driver med Pandox som fastighetsägare.

Hotellet har under de senaste två åren genomgått en omfattade renovering och byggt en helt ny mötes- och konferensdel samt ny lobby och restaurang. Renoveringsprojektet kommer att slutföras under 2009 med uppfräschning av samtliga hotellrum och ny teknik för totalt 10 miljoner.

– Hotellet är med sin fräscha produkt och sitt läge mitt i city vid Stadsparken en bra förstärkning för Quality hotellen, säger Urban Sigfriedson, Driftsdirektör för Quality hotellen i Sverige. Det känns verkligen roligt att få ta över driften och kunna utveckla Quality varumärket i samarbete med en stark och branschkunnig fastighetsägare.

Quality är Choice största hotellgrupp med 57 hotell i Skandinavien.

För mer information vänligen kontakta:
Eivind Tangvik, Vice President Quality Hotels Scandinavia, + 47 97738777
Urban Sigfriedson, Driftsdirektör Quality Hotels i Sverige, 0709-931770

Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med mer än 160 hotell och fler än 9000 anställda. Koncernen marknadsför, driver och utvecklar varumärkena Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection samt Clarion Hotels på den nordiska marknaden. För mer information www.choice.se