Choice Hotels vänder blickarna mot Västkusten

2010 blir ett spännande år då Choice Hotels kommer att stärka sin position på den svenska västkusten. Förutom konverteringen av det anrika Posthuset i Göteborg till ett Clarion Hotel, etablerar sig Choice Hotels med varumärket Clarion Collection i Kungsbacka. I maj 2010 skall det nya hotellbygget, med sin öppna och ljusa planlösning, stå färdigt.

Choice Hotels har nyligen tecknat ett avtal med Grundstenen AB gällande kommande Hotel Tullen i Kungsbacka. Hotellet byggs på den plats där det gamla Tullhuset stod innan det brann ner år 2006, därav den historiska kopplingen med namnet – Clarion Collection Hotel Tullen. Hotellet kommer att erbjuda 88 rum, restaurang, bar, relaxavdelning och konferensrum.

- Det känns fantastiskt roligt att få komma in så tidigt i projektet och tillsammans med ägarna forma det nya hotellet i Kungsbacka. Genom en etablering på orten ökar vi vår tillgänglighet och öppnar upp ytterligare ett hotell där gästen möts av personlig service och omtanke, säger Robert Wilhelmsson, direktör för Clarion Collection hotellen i Sverige & Baltikum.

- Hotel Tullen kommer att bli ett modernt hotell utan att göra avkall på värme och identitet. Gästernas välmående kommer att vara viktigast för oss. Med Clarion Collection som varumärke och som stöd för operativa frågor får vi den bästa möjliga start. Det är både spännande och utvecklande att bygga och öppna upp ett helt nytt hotell, säger Stefan Hamrin, delägare i Hotel Tullen.

Choice Hotels Scandinavia har haft ett framgångsrikt och expansivt år och Clarion Collection fortsätter att växa. Tidigare i år tillfördes både Karlskrona och Falun i den hotellportföljen och förutom Hotel Tullen så kommer Hotel Cardinal i Växjö in den 1 januari 2009 som nytt Clarion Collection hotell.

För ytterligare information kontakta:
Robert Wilhelmsson, Direktör inom Choice Hotels med ansvar för Clarion Collection i Sverige,
robert.wilhelmsson@choice.se, tel: 070-3335566
Stefan Hamrin, Delägare Hotel Tullen,
stefan@orneborg.se +46 70 252 98 30

Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med en årlig omsättning på 5,4
miljarder kronor och mer än 8000 anställda. Koncernen marknadsför över 160 hotell under
varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion på den nordiska
marknaden. Choice Hotels strävar efter att erbjuda sina gäster energi, mod och begeistring och tror att
företagets positiva utveckling och tillväxt är resultatet av medarbetare som vågar tänka och vara
annorlunda.För mer information om Choice Hotels Scandinavia se www.choice.se