Hotelldirektör på höjdarplats - VD till Quality Hotel Arena i Solna

Carl Kjellberg har utsetts till VD/hotelldirektör för Quality Hotel Arena i Solna. Hotellet byggs integrerat med Sveriges nya nationalarena, Swedbank Arena och beräknas stå klart samtidigt som arenan, år 2012. Carl har erfarenhet som hotelldirektör från bl.a. Radisson SAS Daugava Hotel i Riga samt för båda Radisson SAS hotellen i Göteborg, Scandinavia och Park Avenue.

– Carls erfarenhet av att leda stora hotell med omfattande restaurangverksamhet gör honom till rätt person för att öppna vårt nya hotell i anslutning till Swedbank Arena. Quality Hotel Arena kommer att driva restaurangerna i Swedbank Arenas VIP sektion där vi kommer att servera 8500 gäster i samband evenemang, säger Urban Sigfriedson, driftsdirektör Quality Hotels.

Carl Kjellberg kommer närmast från posten som Vice President Sales and Marketing för den baltiska hotellkedjan Reval Hotel Management (med 11 hotell och 30 restauranger i de baltiska länderna).

Som vd och hotelldirektör för Quality Hotel Arena kommer Kjellberg leda det 400 rum stora hotellet som bl.a. inrymmer en bankettsal med plats för närmare 2 000 gäster. Därtill kommer det finnas en skybar på 90 meters höjd med utsikt över arenan och Stockholm.

För mer information och bilder på Quality Hotel Arena läs här

För ytterligare information kontakta gärna:

Urban Sigrfriedson, driftsdirektör Quality Hotels i Sverige, 0709-931770

_____________________________________________________________________________________________________

Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med mer än 9000 anställda. Koncernen marknadsför över 170 hotell under varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion på den nordiska marknaden. För mer information om Choice Hotels Scandinavia se www.choice.se

Taggar: