Idol 2009 checkar in på Choice Hotels

P R E S S M E D D E L A N D E Stockholm 8 september 2009 Idol 2009 checkar in på Choice Hotels Nordens mest expansiva hotellkedja satsar nu på Idol 2009. Choice är officiell leverantör till Meter Film & TV, och Idol 2009, som har premiär i TV4 ikväll. Clarion Hotel Stockholm blir också det hotell där programmets finalister kommer att bo under de 10 heta finalveckorna. Det handlar om ca 2 600 hotellnätter under auditionturnén, som nu börjar sändas i TV4, och de direktsända finalprogrammen. – Idol 2009 är ett av årets profilstarka hotellavtal och innebär en avsevärd investering och engagemang från Choice sida, säger Riitta Östberg, marknadschef på Choice Hotels. – Satsningen passar Choice profil som handen i handsken eftersom Idol är ett program där talang och personligheten fäller avgörandet, precis som på våra hotell, fortsätter Riitta. Det har hittills varit mycket uppskattat bland alla våra anställda som inspirerats av att få delta i arbetet kring TV4:s populära program. Programmet Idol 2009 produceras av Meter Film & Televison. – Samarbetet under turnén har fungerat väldigt bra, säger Per Blankens, programmets producent på Meter Film & Television. Leverantören av hotelltjänsterna är en viktig del av produktionen eftersom alla jobbar väldigt hårt och behöver känna att hotellen är bra och att servicen där fungerar smidigt och smärtfritt. Och det har Choice verkligen levt upp till. – Vi ser nu fram emot de intensiva finalveckorna på Clarion Hotel Stockholm, avslutar Riitta Östberg. För ytterligare information och bildmaterial kontakta: Riitta Östberg, Marknadschef på Choice Hotels, riitta.ostberg@choice.se , 0705-37 99 66 Choice Hotels Scandinavia Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med en årlig omsättning på 5,4 miljarder kronor och mer än 8000 anställda. Koncernen marknadsför över 160 hotell under varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion på den nordiska marknaden. För mer information om Choice Hotels Scandinavia se www.choice.se