PRESSINBJUDAN 2010-08-19​ Pressmöte: Startskottet för nya storhotellet på Arlanda

Den 24 augusti klockan 11:00 inbjuds ni att var med om det officiella startskottet för det nya Clarion Hotel Arlanda Airport som ska byggas på Arlanda.

Hotellet kommer att byggas ihop med Sky City och omfatta cirka 30 000 kvadratmeter i 14 plan. Målsättningen för Stockholm-Arlanda Airport är att skapa ett av Europas bästa flygplatshotell i samarbete med Clarion Hotels.

Det är Kerstin Lindberg Göransson (VD på Swedavia), Petter A. Stordalen (ägare till Choice Hotels Scandinavia) och Tomas Carlsson (VD för NCC Construction Sverige AB) som kommer att lägga den första grundstenen för hotellet som ska bli navet i den nya utvecklingsregionen Stockholm Airport City.

Plats:    Arlanda Sky City.
Lokal:   Sky City Hall
Tid:       Tisdagen den 24 augusti kl 11.00

Program
11.00    Inledning av Kerstin Lindberg Göransson som följs av presentationer av arkitektur och inredning av Anders Erikols, Aros Arkitekter och Anders Björkén, Bjorken Architects. Därefter berättar Tomas Carlsson om byggnationen och Petter Stordalen om hur detta ska bli Europas bästa flygplatshotell.

Nedläggning av tidstypiska föremål i grundstensbehållaren.

11.25              Frågor och fototillfälle

11.40              Högtidlig nedläggning av grundstenen på byggplatsen vid Sky City med fototillfälle.

Därefter bjuds på somrig lunch i Sky City med möjligheter till ytterligare intervjuer.

Transport till Arlanda Sky City görs enklast med Arlanda Express. Tåg avgår var 15:e minut från och med 10.05. Sista tåget för att hinna med evenemanget går kl 10.35

OSA till:
Liss Buckhöj, StrandbergHaage, 08-410 129 13, liss@strandberghaage.se

Swedavia, tidigare LFV, är ett affärsdrivet och statligt flygplatsbolag som ansvarar för drift och utveckling av 14 svenska flygplatser. Swedavia har cirka 2 600 anställda. 2009 reste 27,9 miljoner människor via våra flygplatser och antalet landningar uppgick till drygt 215 000.

Clarion Hotels har 20 förstaklasshotell i Norden och omsätter 1,7 miljarder SEK. Med hjälp av konst, musik och design skapar Clarion levande mötesplatser för affärs-, konferens- och fritidsresenären. Clarion ingår i Choice Hotels Scandinavia som har en total omsättning på ca 8 miljarder SEK fördelat på 170 hotell i Norden.

Taggar: