Ny Hotelldirektör på Quality Spa & Resort Dalecarlia

Report this content

Det anrika Hotel Dalecarlia i Tällberg har under 2011 blivit ett franchisehotell inom hotellkedjan Quality Resort, ett växande märke inom Nordic Choice Hotels. Sedan september är Magnus Ulfner nytillträdd hotelldirektör för anläggningen. Ulfner kommer att bidra med att stärka Quality Spa & Resort Dalecarlia och Tällberg som en ledande konferensdestination i regionen.

- Fler och fler gäster väger idag in mer än bara en skön säng, när man väljer vilket hotell man vill bo på och hotellet i sig blir en viktigare del av helhetsupplevelsen på destinationen. Resorthotellen kommer framöver att utgöra ett spännande och växande inslag i utbudet på hotellmarknaden. Quality Spa & Resort Dalecarlia har ett fantastiskt läge ur flera synvinklar, som vi gläder oss åt att få utveckla tillsammans med Magnus, säger koncerndirektören för Quality Resort, André Schreiner.

Quality Resort är en kedja och ett varumärke, som ingår i Nordic Choice Hotels, Skandinaviens största hotellföretag. Quality Spa & Resort Dalecarlia blir ett nytillskott i raden av nya spa- och resorthotell, som Nordic Choice idag driver över hela Skandinavien. Vid en undersökning på Sveriges största resesajt, reseguiden.se, tillföll så mycket som 7 av 10 placeringar hotell i Nordic Choice-familjen, när 13 000 skandinaver tillfrågades om vilka spa-hotell de föredrog. I september blev det även klart att Quality Resort kommer att driva ett helt nytt resorthotell i anslutning till en av Nordens bästa golfbanor, PGA National of Sweden.

- Vår målsättning är att utveckla vårt hotellkoncept och att samtidigt som vi behåller vår höga kvalitet, locka fler turister och konferensgäster till destinationen och öka i segmentet individuella affärsresenärer genom vår knytning till en av Nordens största hotellkedjor. Då är vi beroende av ledare med känsla och erfarenhet. Det har vi funnit i Magnus Ulfner, säger Anders Lövgren, ägare av Quality Spa & Resort Dalecarlia.

Magnus Ulfner har drygt 20 års erfarenhet inom hotellbranschen och kommer senast från Trysil i Norge, där han verkade som Operations Manager för Radisson Blu Resort och det kommande Park Inn Mountain Resort. Dessförinnan tillbringade Magnus tre år i Azerbajdzjans huvudstad Baku, där han var ansvarig för hotellrumsdelen på Radisson Blu och Park Inn. Efter flera år i utlandet återvänder Magnus Ulfner hem till Sverige för att leda Quality Spa & Resort Dalecarlia, som har 96 rum och en konferenskapacitet på upp till 400 personer i befintliga konferenslokaler med möjlighet till ytterligare flexibla lösningar vid behov.

Min vision är att finna en balans mellan nöjda gäster, nöjda anställda och nöjda ägare. Det skall leda till att Quality Spa & Resort Dalecarlia skall vara det självklara alternativet att bo på och besöka för oförglömliga upplevelser och en attraktiv arbetsplats att jobba på och tillsammans med, säger Magnus Ulfner.

För mer information:

André Schreiner, koncerndirektör, Quality Resort
Tel: +47 995 07 373

Magnus Ulfner, hotelldirektör, Quality Spa & Resort Dalecarlia
Tel: +46 707 46 54 57

Quality Resort ingår i Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkedjor med en årlig omsättning på mer än 6,2 miljarder NOK och över 9 200 anställda. Quality Resort är upplevelsehotell med kurs- och konferensmöjligheter i närheten av attraktiva resmål. Quality Resort har 14 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Taggar: