Finnkino expanderar med ny biograf i Villmanstrand

Report this content

Finnkino, som ingår i Nordic Cinema Group, öppnar i dag en ny biograf i Villmanstrand (Lappeenranta) i östra Finland. Den nya biografen blir Finnkinos femtonde biograf.

Biografen ligger i IsoKristiina köpcentrum i Villmanstrand och har 536 biofåtöljer fördelat på fyra salonger.

- Jag är stolt över att få öppna Finnkinos femtonde biograf. Vårt mål är att vara den mest passionerade, kreativa och attraktiva biografkedjan, och det återspeglas också i Villmanstrand där vi framförallt har fokuserat på kundupplevelsen, säger Finnkinos VD Veronica Lindholm.

– Biografen i Villmanstrand är ett bra exempel på hur vi arbetar med Nordic Cinema Groups strategi. Vi vill växa där människor möts – i centrala och tätbefolkade områden, nära restauranger och shopping. Det finns en hög efterfrågan på prisvärda nöjen utanför hemmet, och vi skapar biografupplevelser i världsklass som möter det behovet. Vår nya biograf uppfyller alla dessa strategiska kriterier, säger Nordic Cinema Groups vd Jan Bernhardsson.

För mer information, kontakta:
Jan Bernhardsson, vd NCG, 070-525 40 20, jan.bernhardsson@ncg.se
Jonas Burvall, kommunikationschef NCG, 0766-27 97 55, jonas.burvall@ncg.se

Nordic Cinema Group (NCG) är den största biografoperatören i Norden och Baltikum, med 70 biografer, 461 biodukar och cirka 66 000 biofåtöljer i cirka 50 stora och medelstora städer. Dessutom är NCG delägare i ytterligare 48 biografer. NCG driver biografer under fyra olika varumärken på sex marknader - SF Bio i Sverige, SF Kino i Norge, Finnkino i Finland och Forum Cinemas i Estland, Lettland och Litauen.