Nordic Cinema Group expanderar i Helsingfors

Report this content

Finnkino, som ingår i Nordic Cinema Group, kommer att öppna en biograf med nio salonger i ett nytt shoppingcentrum i östra Helsingfors.

Finnkino och Kesko har beslutat att bygga en ny biograf i Keskos nya shoppingcentrum i östra Helsingfors, i Itäkeskus. Biografen, som kommer att ha nio biosalonger, planeras öppna år 2019.

-        Det här är ett bra exempel på hur vi arbetar med Nordic Cinema Groups strategi. Vi vill växa där människor möts – i centrala och tätbefolkade områden, nära restauranger och shoppinggator. Där finns hög efterfrågan på prisvärda nöjen utanför hemmet, och vi skapar biografupplevelser i världsklass som möter det behovet. Det nya shoppingcentrumet i Itäkeskus uppfyller alla våra strategiska kriterier, säger Nordic Cinema Groups vd Jan Bernhardsson.

-        Vi är glada att snart kunna erbjuda biografupplevelser i världsklass i Itäkeskus. Invånarna i Helsingfors har i åratal hoppats på en biograf i området och vi ser fram emot att tillmötesgå deras önskan. Shoppingcentrumet har ett toppläge och kommer att bli ett välkommet tillskott till vårt biografnätverk i Finland, säger Finnkinos Chef Operations Ismo Määttä.

För mer information, kontakta:
Jan Bernhardsson, vd NCG, 070-525 40 20, jan.bernhardsson@ncg.se
Jonas Burvall, kommunikationschef NCG, 0766-27 97 55, jonas.burvall@ncg.se

Nordic Cinema Group (NCG) är den största biografoperatören i Norden och Baltikum, med 65 biografer, 436 dukar och cirka 64 000 biofåtöljer i cirka 50 stora och medelstora städer. Dessutom är NCG delägare i ytterligare 43 biografer. NCG driver biografer under fyra olika varumärken på sex marknader - SF Bio i Sverige, SF Kino i Norge, Finnkino i Finland och Forum Cinemas i Estland, Lettland och Litauen.