Nordic Contract Management Group vill få ordning och reda på kontraktshanteringen inom svenska företag

Report this content

Nordic Contract Management Group (NCMG) förbättrar hanteringen av kontrakt inom svenska företag och vill väcka uppmärksamhet kring den alltmer kritiska affärsfunktionen kontraktshantering.

Idag hittar man IT-system för det flesta affärsprocesserna och det gäller för företag att deras investering faktiskt skapar mervärde för organisationen. NCMG, som valt att fokusera på hanteringen av kontrakt, anser att den nordiska marknaden har långt kvar att gå gällande denna affärsprocess, särskilt om man jämför med Europeiska och Amerikanska motsvarigheter.

NCMG vill skapa en helhetsbild av kontraktshantering där förloppet sträcker sig från utformningen av kontrakt till dess uppföljning och förnyelse. På detta vis är målet att omvandla processerna kring hanteringen av kontrakt från ett ”nödvändigt ont” till en stark konkurrensfördel.

Som hjälp för företag erbjuder NCMG ett analyspaket utformat för att ta temperaturen på kontraktshanteringen inom företaget. Detta paket tillför möjligheten för företag att identifiera eventuella förbättringsområden och få praktiska och resursbesparande tips.

Om Nordic Contract Management Group:

NCMG och dess produktsvit hjälper företag av samtliga storlekar att effektivisera sina affärsprocesser och därmed spara kunden både tid och pengar. NCMG samarbetar med Upside Software, en världsledande leverantör inom övergripande CLM-lösningar med kunder som Microsoft, HP och Boeing.

För mer information besök www.ncmg.se.

E-mail: info@ncmg.se

Taggar: