Avtal klart med South Hawks Ltd om distribution i Spanien och England

Report this content

Avtal klart med South Hawks Ltd om distribution i Spanien och England Nordic Drinks har tecknat avtal med South Hawks Ltd och Romero Foods Ltd om distribution och försäljning i Spanien och England. Gruppen har 46 distributionscentraler och 3 större lagercentraler i Spanien (Spanien/Fastlandet, Mallorca och Kanarieöarna) samt distribuerar till de stora kedjorna och inköparna i England. Avtalen är av stor betydelse för Nordic Drinks fortsatta tillväxt på den Europeiska marknaden enligt VD Stefan Nero. Tillsammans kan dessa avtal resultera i ansenliga försäljningsvolymer. Nödvändiga marknadsföringsinsatser kommer att bekostas av distributören. Nordic Drinks ansvarar för produktion och distribution av marknadsmaterial samt produkter. South Hawks och Romero Foods omsätter tillsammans 7 miljarder kronor och saluför ett flertal produkter till livsmedels- och servicehandeln. South Hawks har estimerat ett försäljningsmål för Nordic Drinks sortiment på cirka 10 000 000 enheter under 30 månader. Siffrorna baseras på vår agents tidigare erfarenheter av likartade produkter på den spanska och engelska marknaden. Nordic Drinks Sweden AB (NDS) är etablerade på den snabbväxande och spännande marknaden för funktionella drycker, dvs. drycker som tillför konsumenten ett mervärde utöver att släcka törsten. Handel i aktien administreras via SIX- systemet (Stockton, sida 475). NDS har idag 4 produkter under varumärket NICE; Nice Energy Cola är en Cola med energitillskott innehållande bl. a guarana. Nice Energy Drink en vitaminberikad törstsläckare som ger ny energi. Innehåller bl.a. schizandra, guarana, ginseng och vitaminer. Nice Coffee Cola är en energidryck med en unik smakblandning av kaffe & cola. Nice Water for Life - vitaminvatten Produkterna säljs idag i Sverige, Finland, Island, Norge, England, Spanien och Grekland. Förutom dryckerna inom Nice-sortimentet marknadsför Nordic Drinks Sweden AB en ny, helt unik, energidryck med afrodisiska egenskaper under varumärket Niagara. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/01/19990901BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/01/19990901BIT00110/bit0002.pdf