Nordic Drinks säljer rörelsen till Magic House och startar ny Internet portal - Barnfamiljen.com Styrelsen i Nordic Drinks Sweden AB har, som tidigare meddelats, idag fattat beslut om att överlåta rörelsen i bolaget i form av varulager och varumärkesrättigheter till Magic House AB i utbyte mot 1.083.000 nyemitterade B-aktier i Magic House AB. Nordic Drinks Sweden AB har även idag skrivit en avsiktsförklaring om att förvärva en ny Internet portal - Barnfamiljen.com från dess upphovsmän. Barnfamiljen.com skall bli en unik mötesplats för familjer med barn upp till 7 år. En heltäckande webbplats för barnföräldrar, där både innehåll, tjänster och det kommersiella utbudet håller högsta kvalitet. Förvärvet av projektet görs med 1.083.000 nyemitterade B-aktier i Nordic Drinks Sweden AB (idag finns 100.000 A-aktier och 983.000 B-aktier). Som chefredaktör för Barnfamiljen.com har Marianne von Baumgarten-Lindberg engagerats. Marianne har tidigare varit chefredaktör för Vi Föräldrar och även startat bokklubbarna Barnens Bokklubb, Läseklubben och Babyklubben. Marianne äger och driver idag Barnens Bokhandel och är ansvarig för Junibackens Bokhandel. Båda ovanstående affärer förutsätter godkännande vid bolagsstämma i Nordic Drinks Sweden AB, denna beräknas kunna hållas den 23:e april. För ytterligare information vänligen kontakta; Lars-Gunnar Nilsson, styrelseledamot Nordic Drinks Sweden AB, 08/796 15 00 eller 070/591 65 91 Marianne von Baumgarten-Lindberg, Chefredaktör Barnfamiljen.com, 070/572 97 17 Handel i Nordic Drinks aktier administreras via SIX-systemet (Thenberg o Kinde). www.thenberg.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/17/20000317BIT00420/bit0002.pdf