Report this content

Nordic Drinks Sweden AB inleder samarbete med ett av Sveriges största och äldsta säljbolag - Adaco AB, division servicehandel Nordic Drinks Sweden AB (NDS) har idag skrivit ett samarbetsavtal med Adaco AB som är ett av Sveriges största säljbolag med uppdragsgivare som Heinz, Neutral, Salubrin, RFSU, Kleenex, Kobbs Te, Perrier, NNP och Siljans Knäcke. Adaco AB ägs av Cloetta AB och har säljkårer inriktade på både servicehandel, dagligvaruhandel och storhushåll. "Vi är glada åt möjligheten att få arbeta med Adaco, som utan tvekan är Sveriges mest professionella säljbolag. Adaco kommer kunna hjälpa oss i arbetet med att snabbt få en rikstäckande distribution" Stefan Nero, VD för Nordic Drinks Sweden AB. Samarbetet avser i första hand servicehandeln. "Vi vet att våra kunder och säljare efterfrågar produkter inom det intressanta tillväxtområdet funktionella drycker. Därför ser vi fram emot samarbetet med Nordic Drinks och deras helsvenska produkter med flera olika smaker." Försäljningschef Anders Pettersson, Adaco AB Samarbetet kommer att lanseras på Servicehandelsmässan i Stockholm den 23 - 25 mars. Önskar ni ytterligare information är ni välkomna att ringa: Nordic Drinks Sweden AB, VD Stefan Nero 070/727 70 33 Adaco AB, Försäljningschef Anders Pettersson 08/725 14 00, 070 674 62 05 Nordic Drinks Sweden AB (NDS) är etablerade på den snabbväxande och spännande marknaden för funktionella drycker, dvs drycker som tillför konsumenten ett mervärde förutom att släcka törsten. Handel i aktien administreras via SIX- systemet (Stockton, sida 475). NDS har idag 3 produkter under varumärket NICE; Nice Energy Cola är en Cola med energitillskott innehållande bl a guarana. Nice Energy Drink en vitaminberikad törstsläckare som ger ny energi. Innehåller bl a schizandra, guarana, ginseng och vitaminer. Nice Coffee Cola är en energidryck med en unik smakblandning av kaffe & cola. Produkterna säljs idag i Sverige, Finland, Island, Norge och Ungern Förutom dryckerna inom Nice-sortimentet lanserar just nu Nordic Drinks Sweden AB en ny, helt unik, energidryck med afrodisiska egenskaper under varumärket Niagara. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/18/19990318BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/18/19990318BIT00210/bit0002.pdf