Nordic Drinks Sweden AB tecknar samarbetsavtal med Smallshops (7-Eleven)

Nordic Drinks Sweden AB tecknar samarbetsavtal med Smallshops (7-Eleven) Nordic Drinks har tecknat avtal med Smallshops angående försäljningen av produkten Nice Coffee Cola. Smallshops innefattar servicekedjorna 7-Eleven och Pressbyrån och är därmed en strategiskt viktig partner på dryckesmarknaden. Avtalet med Smallshops gäller i första skedet försäljning på 7-Eleven och första leverans kommer ske under v. 20 med försäljningsstart kort därefter. 7- Eleven har idag 47 butiker i Sverige. Under juni månad är även en samkampanj mellan bolagen planerad i syfte att skapa extra exponering av Nice Coffee Cola ute i butikerna. - Avtalet med Smallshops ser vi som strategiskt viktigt. Butikerna är i stor utsträckning belägna i Stockholmsregionen och lämpar sig väl för reklamkampanjer. 7-Eleven tillsammans med öviga avtalade distributörer skapar en god grund för etableringen av varumärket Nice på den svenska marknaden, säger Stefan Nero, VD för Nordic Drinks. Önskar ni ytterligare information är ni välkomna att ringa: - Nordic Drinks Sweden AB, VD Stefan Nero 08-466 29 90 Nordic Drinks Sweden AB erbjuder marknaden ett sortiment av funktionella drycker - drycker som ger konsumenten ett mervärde utöver att släcka törsten. Dryckerna saluförs under varumärket Nice och innehåller endast naturliga råvaror. Dessutom marknadsför bolaget den afrodisiska energidrycken Niagara, vilken innehåller flera så kallade kärleksörter med gamla anor. Nordic Drinks Sweden AB, Stubbsundsvägen 11, 131 41 Nacka Tfn: 08-466 29 90, fax: 08-466 29 99 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/10/19990510BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/10/19990510BIT00280/bit0002.pdf