Nordic Drinks växer på den Svenska marknaden

Nordic Drinks växer på den Svenska marknaden Nordic Drinks har tecknat ett nytt avtal med säljbolaget Adaco om distribution till restaurang och storhushåll, vilket motsvarar 2500 potentiella nya kunder. Adaco skall även bearbeta och sälja till alla livsmedelsbutiker i Sverige. Detta innebär en tredubbling av kundunderlaget, och innebär att Nordic Drinks produkter kommer att marknadsföras mot två nya segment, storhushåll / restaurang och livsmedelsbutiker. Nordic Drinks har tidigare avstått från ovan nämnda segment av kostnadsskäl. I och med introduktionen av Water for Life, vitaminvatten, är det dags att erövra resten av butikerna i Sverige med hela vårt produktsortiment. Notera att full distribution i segmentet livsmedelsbutiker beräknas nås först vid årsskiftet. Gröna Konsum - 140 butiker Från och med vecka 34 distribueras NICE till de 140 största Gröna Konsum butikerna i Sverige. Avtalet gäller Nice Energy Drink, Nice Cola, Nice Coffee Cola. Nordic Drinks Sweden AB (NDS) är etablerade på marknaden för funktionella drycker, dvs. drycker som tillför konsumenten ett mervärde utöver att släcka törsten. Handel i aktien administreras via SIX-systemet (Stockton, sida 475). För vidare information, kontakta VD Stefan Nero, 7961500 NDS marknadsför idag 5 produkter; Nice Coffee Cola är en energidryck med en unik smakblandning av kaffe & cola. Nice Energy Cola är en Cola med energitillskott innehållande bl. a guarana. Nice Energy Drink en vitaminberikad törstsläckare som ger ny energi. Innehåller bl.a. schizandra, guarana, ginseng och vitaminer. Nice Water for Life - vitaminvatten Niagara - Energidryck med afrodisiska egenskaper ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/08/19990908BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/08/19990908BIT00300/bit0002.pdf