NENT Group etablerar obligationsprogram

*** EJ FÖR DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG. ***

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) meddelar idag att bolaget har etablerat ett obligationsprogram för så kallade medium term notes (MTN-programmet). NENT Group kan nu utfärda obligationer om maximalt 4 miljarder kronor till den svenska kapitalmarknaden, i svenska kronor eller euro, med en löptid om lägst 1 år.

NENT Group har upprättat ett grundprospekt som Finansinspektionen idag godkänt och registrerat, vilket kommer att finnas tillgängligt på NENT Groups hemsida www.nentgroup.com, samt på Finansinspektionens hemsida www.fi.se.

MTN-programmet etableras för att säkra NENT Groups långsiktiga finansiering på kapitalmarknaden.

Swedbank AB (publ) står som ledarbank för MTN-programmet och är även emissionsinstitut tillsammans med Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial, DNB Bank ASA, filial Sverige Nordea Bank Abp samt Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ).

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) är Nordens ledande leverantör av underhållning. Vi underhåller miljontals människor varje dag genom våra streamingtjänster, TV-kanaler och radiostationer, och våra produktionsbolag skapar spännande innehåll för mediebolag över hela världen. Vi gör vardagen roligare genom att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv – från direktsänd sport, filmer och serier till musik och originalproduktioner. NENT Group, med huvudkontor i Stockholm, är en del av Modern Times Group MTG AB (publ), en ledande internationell digital underhållningskoncern som är noterad på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’). NENT Group förväntas noteras som ett separat bolag på Nasdaq Stockholm den 28 mars, 2019, under symbolerna ’NENT A’ och ’NENT B’.

NENT Group är en del av MTG; för att läsa vår integritetspolicy, klicka här