NENT Group tecknar nya distributionsavtal med YouSee och Stofa

• YouSee och Stofa fortsätter erbjuda Viaplay till sina kunder i Danmark
  • YouSee och Stofa fortsätter distribuera NENT Groups danska TV-kanaler
  • Tillsammans når YouSee och Stofa 1,5 miljoner hushåll i Danmark

Nordic Entertainment Group (NENT Group) har förlängt distributionsavtalen med YouSee och Stofa, de två största TV-distributörerna i Danmark, över flera år. De förnyade partnerskapen, vilka omfattar NENT Groups streamingtjänst Viaplay och danska TV-kanaler, återspeglar NENT Groups strategiska fokus på distributionsavtal för att öka räckvidden för bolagets streamingtjänster och TV-kanaler i hela Norden.

YouSee och Stofa når tillsammans 1,5 miljoner danska hushåll och kommer genom avtalet att fortsätta erbjuda Viaplay till sina kunder. YouSee och Stofa fortsätter även att distribuera NENT Groups fem danska TV-kanaler (TV3, TV3+, TV3 PULS, TV3 Sport och TV3 MAX), vilka visar stora sportevenemang som UEFA Champions League, Formel 1 och Superliga, samt populära danska program som ‘Masterchef’ och ‘Robinson Ekspeditionen’.

Viaplay erbjuder en unik kombination av internationella filmer och serier, barninnehåll, direktsänd sport och danska originalproduktioner som ‘Friheten’, ‘Den som dräper – Fångad av mörkret’, ‘Straight Forward’ och ‘Förhöret’.

Kim Poder, NENT Group Chief Commercial Officer och VD NENT Group Danmark: “Viaplays unika streamingupplevelser förtjänar att nå så många som möjligt. De här förnyade långsiktiga partnerskapen med de två största danska distributörerna tar vårt innehåll till skärmar i hela Danmark och förstärker NENT Groups position som Nordens ledande leverantör av underhållning.”

Viaplay kan köpas direkt av kunden och i tillägg har NENT Group partnerskap med operatörer och tjänsteleverantörer som YouSee, Stofa, Waoo, Boxer och Telenor i Danmark; Telenor, RiksTV, Get, Canal Digital och NextGenTel i Norge; Tele2, Com Hem, Boxer, Bahnhof, A3, Universal Telecom, Mediateknik, Canal Digital, Sappa, Telia, Telenor, Kalejdo, Serverado, Connect TV och Ownit i Sverige; samt DNA i Finland.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) är Nordens ledande leverantör av underhållning. Vi underhåller miljontals människor varje dag genom våra streamingtjänster, TV-kanaler och radiostationer, och våra produktionsbolag skapar spännande innehåll för mediebolag över hela världen. Vi gör vardagen roligare genom att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv – från direktsänd sport, filmer och serier till musik och originalproduktioner. NENT Group, med huvudkontor i Stockholm, är en del av Modern Times Group MTG AB (publ), en ledande internationell digital underhållningskoncern som är noterad på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ och ‘MTGB’). NENT Group förväntas noteras som ett separat bolag på Nasdaq Stockholm den 28 mars, 2019, under symbolerna ‘NENT A’ och ‘NENT B’.

NENT Group är en del av MTG; för att läsa vår integritetspolicy, klicka här