NENT Group utser Head of People and Culture

• Sahar Kupersmidt utsedd till SVP & Head of People and Culture
  • Den nya funktionen har ansvar för att attrahera, utveckla och behålla NENT Groups medarbetare

Nordic Entertainment Group (NENT Group) har utsett Sahar Kupersmidt till Senior Vice President & Head of People and Culture. Den nya funktionen People and Culture kommer att ansvara för NENT Groups arbete med att attrahera, motivera och behålla branschens mest kompetenta medarbetare, implementera bolagets nya värderingar och kontinuerligt utveckla företagets kultur.

Den nya rollen som Head of People and Culture kommer att vara medlem i bolagets koncernledning. Funktionen People and Culture kommer att inkludera NENT Groups HR-avdelningar och har ansvar för att attrahera, utveckla och behålla talangfulla medarbetare.

Sahar Kupersmidt tillträder sin roll den 1 juni och kommer att rapportera till NENT Groups VD & koncernchef Anders Jensen. Sahar Kupersmidt började på NENT Group 2007 och har haft flera olika ledarpositioner inom bolaget.

Anders Jensen, VD och koncernchef, NENT Group: “NENT Groups framgång bygger på ledande plattformar, det bästa innehållet och dedikerade och kunniga medarbetare. Våra anställda är alltid i fokus för allt som vi gör, de präglar bolagets kultur och lever våra värderingar. Den nya koncernfunktionen gör det möjligt att än bättre attrahera, motivera och behålla branschens mest kompetenta medarbetare. Sahar har haft framgångsrika ledarpositioner inom NENT Group och dessutom varit ansvarig för vårt interna Challenger-program, och hon är drivande i vårt arbete med jämställdhet och mångfald för en inkluderande arbetsplats. Sahars energi, passion och inspiration är avgörande för att vidare utveckla NENT Groups medarbetare och vår kultur.”