Välkommen till NENT Groups kapitalmarknadsdag den 22 september

Nordic Entertainment Group (NENT Group) har nöjet att bjuda in investerare, analytiker och journalister till en kapitalmarknadsdag som hålls virtuellt den 22 september. Eventet börjar 14:00 CET och förväntas avslutas senast 17:30 CET.

Syftet med kapitalmarknadsdagen är att presentera en uppdaterad översikt över NENT Groups strategi, framsteg och mål, inklusive innehålls- och affärsinsikter. Eventet kommer även att innehålla information om koncernens finansiella resultat och ställning och den fortsatta expansionen av NENT Groups streamingtjänst Viaplay.

Talarlistan utgörs av Anders Jensen (VD och koncernchef), Kim Poder (Chief Commercial Officer), Filippa Wallestam (Chief Content Officer), Peter Nørrelund (Chief Sports Officer), Mia Suazo Eriksson (Chief Marketing Officer) och Gabriel Catrina (CFO och Head of Strategy & M&A).

När: 14:00-17:30 CET den 22 september (14:00-17:30 Stockholm | 13:00-16:30 London | 08:00-11:30 New York)
Var: Digitalt via eventsidan

Deltagare registrerar sig i förväg via eventsidan ovan. Registreringen är öppen från idag och en on-demand-version av eventet blir tillgänglig att streamas efter live-eventet.

Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group)s streamingtjänst Viaplay finns i varje nordiskt land, i Estland, Lettland och Litauen, och i Polen. Viaplay lanseras i USA under 2021 och i Nederländerna under 2022, med lansering i ytterligare marknader till slutet av 2023. Vi driver streamingtjänster, TV-kanaler, radiostationer och produktionsbolag där vårt syfte är att förmedla berättelser, beröra människor och vidga perspektiv. Med huvudkontor i Stockholm och ett globalt perspektiv, är NENT Group noterat på Nasdaq Stockholm (‘NENT A’ och ‘NENT B’).

press@nentgroup.com (eller Nicholas Smith, Senior Communications Manager: +46 73 699 2695)
investors@nentgroup.com (eller Matthew Hooper, Chief Corporate Affairs Officer: +44 7768 440 414)

Ladda ner högupplösta bilder: Flickr

nentgroup.com / Facebook / Twitter / LinkedIn / Instagram