Årsstämma i NORDIC FLANGES GROUP AB (publ)

NORDIC FLANGES GROUP (publ.)

Org.nr 556674-1749

Stockholm den 11 maj 2020 klockan 18.00

Årsstämma i NORDIC FLANGES GROUP AB (publ)

Vid årsstämman i NORDIC FLANGES GROUP AB (publ) den 7 maj 2020 fattades beslut av följande huvudsakliga innebord:

Stämman beslöt, i enlighet med styrelsens förslag, att bolagets resultat och balansräkningar fastställs, ingen utdelning sker och att resultatet balanseras i ny räkning. Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för det föregående räkenskapsåret.

Stämman beslöt att omvälja Bengt Engström, Tomas Althén, Christian Pérez och Catharina Sidenvall till styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Bengt Engström utsågs till styrelsens ordförande. Vidare beslöts att styrelsens arvoden skall vara oförändade. BDO Mälardalen AB omvaldes till bolagets revisionsbolag med Thomas Näsfeldt som ansvarig revisor.

Stämman bemyndigande styrelsen att vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma, med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, besluta om nyemission av aktier i bolaget. Nyemission ska kunna ske med eller utan föreskrift om apport, kvittning eller annat villkor. Syftet med emissionsbemyndigandet är att kunna fatta beslut om förvärv med betalning i egna aktier eller för att kunna tillföra ytterligare kapital för finansiering av verksamheten, eller för ytterligare breddning av ägarbasen i bolaget. Vid ett eventuellt utnyttjande av bemyndigandet får den totala emissionen inte överstiga 10 % av antalet idag utestående aktier i bolaget. Vid utnyttjandet av bemyndigandet, oavsett ändamål, skall teckningskursen och övriga villkor alltid vara marknadsmässiga. Verkställande direktören skall ha rätt att göra de justeringar i beslutet som kan visa sig erforderliga i samband med registrering därav.

Kallelsen till årsstämman samt protokollet fört vid årsstämman finns tillgängligt på bolagets hemsida:

Om bolaget:

Nordic Flanges Group är den ledande leverantören av industriflänsar i Norden. Vår affärsidé är att med marknadens bästa kundservice leverera flänslösningar i rostfritt, aluminium och stål. För att uppfylla våra kunders höga krav på effektivitet, flexibilitet och kvalitet är vårt erbjudande baserat på både egenproducerade och handlade produkter med kundanpassade logistiklösningar. Koncernen kombinerar i Sverige och Finland egen tillverkning och utveckling med handels- och agenturverksamhet inom utvalda teknikorienterade industrisegment.

(frederik.vonsterneck@nordicflanges.com  / tfn. 08-587 979 00)

www.nordicflanges.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 11 maj 2019, klockan 18.00

Nordic Flanges Group AB (publ.) (ISIN SE0001994658) handlas sedan 2007 på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm.

Vår Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB – tfn. 08-503 015 50 – CA@mangold.se