• Nordic Flanges Group AB/

Nordic Flanges Group är en ledande leverantör med fokus på smidda, gjutna och maskinbear-betade produkter i metall. Kvalitet i världsklass, ESG och automation är bland de främsta konkurrensfördelarna

NORDIC FLANGES GROUP (publ.)

Org.nr 556674-1749

Stockholm den 10 april 2024 klockan 10.15

NORDIC FLANGES GROUP AB (PUBL.) – Frederik von Sterneck (CEO) samt Mikael Eriksson (CFO) gästade ProHearings 2024-04-09 och gav en investerarpresentation.

Nordic Flanges Group AB (publ.), grundat 2005, är verksamt inom industrisektorn och noterades på Nasdaq First North Growth Market 2007.

Nordic Flanges Group tillverkar flänsar och OEM-komponenter genom sina dotterbolag Nordic Flanges AB (”NFAB”), Nordic Flanges Oy (”NFOY”) och Ferral Components Oy (”Ferral”), som har produktionsanläggningar i Örnsköldsvik, Sverige, Kronoby, Finland, och Kalajoki, Finland. Bolaget har även ett försäljningskontor och lager i Chicago, USA. NFG har 98 anställda per den 31 januari 2024 och huvudkontoret ligger i Stockholm.

Länkar:
nordicFlangesGroup@ProHearings 9 april 2024. Investerarpresentation. ProHearings Video:

Nordic Flanges Group – årsredovisning 2023:

Hemsida:

Bolagspresentation: https://nordicflanges.com/filer/downloads/Foretagspresentation_Alla_bolag_28.pdf

Om bolaget:

Nordic Flanges är en ledande av industrikomponenter i Norden. Vårt affärskoncept är att leverera industriella lösningar i rostfritt stål, aluminium och kolstål, med marknadens bästa kundservice. För att möta våra kunders höga krav på effektivitet, flexibilitet och kvalitet, är vårt produktsortiment baserat på både egenproducerade och handlade industrikomponenter med kundanpassade logistiklösningar. Koncernen kombinerar egen tillverkning och utveckling med handel och agenturverksamhet inom utvalda teknikinriktade industrisegment.

(frederik.vonsterneck@nordicflanges.com  / tfn. 08-587 979 00)

www.nordicflanges.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 10 april 2024, klockan 10.15

Nordic Flanges Group AB (publ.) (ISIN SE0001994658) handlas sedan 2007 på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm.

Vår Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB – tfn. 08-503 015 50 – CA@mangold.se