NORDIC FLANGES GROUP MEDDELAR STRATEGISKT SAMARBETSAVTAL MELLAN NORDIC FLANGES AB OCH DUROC LASER COATING AB

NORDIC FLANGES GROUP (publ.)

Org.nr 556674-1749

Stockholm den 2 april 2024 klockan 09:00

NORDIC FLANGES GROUP MEDDELAR STRATEGISKT SAMARBETSAVTAL

MELLAN NORDIC FLANGES AB OCH DUROC LASER COATING AB

Nordic Flanges AB i Örnsköldsvik har i mars 2024 tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med Duroc Laser Coating AB i Luleå.

”Samarbetsavtalet med Duroc Laser Coating AB ligger helt i linje med koncernens strategi. Vi söker kontinuerlig tillväxt med globala OEM-kunder som har lämpliga komponenter som gärna får vara komplicerade och med höga kravspecifikationer. Med Duroc Laser Coating AB har vi f.n. redan tre avancerade projekt med internationella OEM-kunder till Nordic Flanges AB i Norden och USA” säger Nordic Flanges Group AB:s VD och koncernchef Frederik von Sterneck.

Nordic Flanges AB arbetar med smide av rostfritt stål. Nordic Flanges AB:s fokus framöver är att öka andelen OEM-kunder och prioritera kunder och branscher med mycket höga krav på kvalitet. Bolaget koncentrerar sig på nya marknader och sektorer med fokus på

OEM, slutkunder och stora grossister över hela världen.

Bolagets huvudfokus är på: Energi, Process, Olja & Gas, industri, marin och vattenrening. Detta syftar främst till Norden, Nordeuropa och USA. Nordic Flanges AB har valt att dela upp och marknadsföra våra produkter i tre huvuddelar:

flänsar, OEM-produkter och smidesdetaljer.

Duroc Laser Coating AB erbjuder reparation av stålytor och nytillverkning av kundunika ytbehandlade komponenter i små och stora serier. Ytor utsatta för slitage, värme eller korrosion återställs och förstärks med hjälp av laserpåsvetsning, laserimpregnering eller laserhärdning. Produktionen hanterar allt från enstaka gram till flera ton, diametrar upp till två meter och längder upp till 15 meter. Bolagets kunder finns bland annat inom kraft-, gruv/stål-, papper/massa- och processindustrin.

Om bolaget:

Nordic Flanges Group är den ledande leverantören av industriflänsar i Norden. Vår affärsidé är att med marknadens bästa kundservice leverera flänslösningar och smidesprodukter i rostfritt, aluminium och stål. För att uppfylla våra kunders höga krav på effektivitet, flexibilitet och kvalitet är vårt erbjudande baserat på både egenproducerade och handlade produkter med kundanpassade logistiklösningar. Koncernen kombinerar i Sverige och Finland egen tillverkning och utveckling med handels- och agenturverksamhet inom utvalda teknikorienterade industrisegment.

(frederik.vonsterneck@nordicflanges.com  / tfn. 08-587 979 00)

Informationen lämnades för offentliggörande den 2 april 2024, klockan 09:00

Nordic Flanges Group AB (publ.) (ISIN SE0001994658) handlas sedan 2007 på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm.

Vår Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB – tfn. 08-503 015 50 – CA@mangold.se