Ny CFO rekryteras till Nordic Flanges Group AB (publ.)

Nordic Flanges Group AB nuvarande CFO Mats Johansson lämnar koncernen i mitten av februari för att tillträda en tjänst som CFO för en större internationell koncern.

Per Ollermark tillträder som ny CFO (interim) i Nordic Flanges Group AB (publ.) fr.o.m. den 17 februari 2020.

Per har en gedigen kompetens inom ekonomi, en väldokumenterad bakgrund från internationella bolag samt från bolag med produktion.

“Med Pers stora erfarenhet av ekonomistyrning, produktionsstyrning och lagerstyrning, på både operativ och strategisk nivå, är vi övertygade om att Per kan sätta sig in i bolagets nuvarande situation, skapa rätt förutsättningar och kontinuitet för att tillsammans med VD och styrelsen utveckla verksamheten för att nå̊ våra uppsatta mål” säger Nordic Flanges Group VD, Frederik von Sterneck.

CEO Nordic Flanges Group
E-Post: ​frederik.vonsterneck@nordicflanges.com

Om bolaget

Nordic Flanges Group är den ledande leverantören av industriflänsar i Norden. Vår affärsidé är att med marknadens bästa kundservice leverera flänslösningar i rostfritt, aluminium och stål. För att uppfylla våra kunders höga krav på effektivitet, flexibilitet och kvalitet är vårt erbjudande baserat på både egenproducerade och handlade produkter med kundanpassade logistiklösningar. Koncernen kombinerar i Sverige och Finland egen tillverkning och utveckling med handels- och agenturverksamhet inom utvalda teknikorienterade industrisegment.

Informationen lämnades för offentliggörande den 8 januari 2020, klockan 10:00

Nordic Flanges Group AB (publ.) (ISIN SE0001994658) handlas sedan 2007 på Nasdaq First North, Stockholm.

Vår certified advisor är Mangold Fondkommission AB – tfn. 08-503 015 50 – CA@mangold.se