Ny kvalitetschef för Nordic Flanges AB

NORDIC FLANGES GROUP (publ.)

Org.nr 556674-1749

Stockholm den 7 juli 2022 klockan 09:00

Ny kvalitetschef för Nordic Flanges AB, Örnsköldsvik

Hilmija Draganovic har av familjeskäl valt att bosätta sig i Göteborg och kommer därför avsluta sin tjänst som kvalitetschef på NFAB. Hilmija kommer att vara kvar hos oss som konsult året ut och därmed säkerställa att vår nyanställda kvalitetschef Ulrika Svensson får en bra introduktion när hon börjar hos oss den 3 september.

Ulrika har studerat till Ekonomiingenjör, Kvalitetsteknik och MPS samt Miljöstyrning på Mitthögskolan, Institutionen för industriell teknologi, Örnsköldsvik. Utöver det så har hon en rad vidareutbildningar såsom Chemsoftutbildning, Inköpsjuridik, Ledarskapsutbildning och Lean på ledningsnivå för att bara nämna några. Hon har en lång erfarenhet inom produktion med effektivitet, kvalitet, miljö, hälsa och säkerhet som specialitet. De senaste åren har Ulrika arbetat som Kvalitetsingenjör QMM för hela Bosch Rexroth fabriken i Mellansel.

Nordic Flanges OEM-kunder och våra strategiska distributörer ställer mycket höga krav på material, kvalitet, certifikat och leveransförmåga. Denna strategiska rekrytering ger oss en förbättrad möjlighet att leverera detta och att fortsätta växa globalt.

Vi hälsar Ulrika varmt välkommen till Nordic Flanges i Örnsköldsvik.

Om bolaget:

Nordic Flanges Group är den ledande leverantören av industriflänsar i Norden. Vår affärsidé är att med marknadens bästa kundservice leverera flänslösningar i rostfritt, aluminium och stål. För att uppfylla våra kunders höga krav på effektivitet, flexibilitet och kvalitet är vårt erbjudande baserat på både egenproducerade och handlade produkter med kundanpassade logistiklösningar. Koncernen kombinerar i Sverige och Finland egen tillverkning och utveckling med handels- och agenturverksamhet inom utvalda teknikorienterade industrisegment.

(frederik.vonsterneck@nordicflanges.com  / tfn. 08-587 979 00)

www.nordicflanges.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 7 juli 2022, klockan 09:00

Nordic Flanges Group AB (publ.) (ISIN SE0001994658) handlas sedan 2007 på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm.

Vår Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB – tfn. 08-503 015 50 – CA@mangold.se