Ny VD i Vinovo

Vinovo’s styrelse har utsett Cai Essén till ny verkställande direktör.

Cai Essén (49 år) har sedan 2013 varit landschef för Bosch Thermoteknik i Sverige och Norge, med placering i Tranås.

Under de senaste 15 åren har han haft ledande befattningar inom försäljning och marknadsföring inom bla B & B Tools och Elfa Distrelec i Norden.

Göran Bronner, Vinovos styrelseordförande, kommenterar valet av Essén: ”Vinovo har under de senaste åren genomgått en förändring – från 3 affärsområden mot en mer renodlad struktur med huvusaklig fokus på flänsverksamhet i Europa. Cai Essén har en dokumenterad erfarenhet av att leda liknande industriverksamheter med försäljning såväl genom grossister såsom till slutkunder. Styrelsen ser med tillförsikt fram emot detta nästa steg i bolagets utveckling”.

Cai Essén kommer att tillträda posten som VD för Vinovo AB och koncernchef för Vinovokoncernen senast 15 maj 2015.

Göran Bronner, Styrelseordförande Vinovo, +46 70 717 17 32

Vinovo i korthet

Vinovo är en industrigrupp som kombinerar egen tillverkning med handels- och agenturverksamhet inom utvalda teknikorienterade industrisegment. Vinovos verksamhet är indelad två affärsområden, ViLink och ViFlow, med intressanta positioner inom sina respektive nischer. Målsättningen är att genom ett aktivt och långsiktigt förändrings- och utvecklingsarbete skapa livskraftiga, växande verksamheter och därmed även skapa värden för Vinovos aktieägare.

Vinovos aktie är noterad på marknadsplatsen Nasdaq OMX First north. Avanza Bank är bolagets certified advisor.

Ytterligare information om Vinovo finns på www.vinovo.se.