Styrelsen för Nordic Flanges Group AB (publ.) presenterar härmed 2019 års årsredovisning.

Årsredovisningen i sin helhet bifogas i PDF format och finns också tillgänglig på bolagets hemsida: https://nordicflanges.com/nordic-flanges-group/regulatoriskameddelanden-2/

ÅRET I KORTHET:

• Omsättningen uppgick till 208,2 (206,7) vilket motsvarar en ökning om 0,7 procent
  • För året uppgick EBITDA till -1,6 (6,8) MSEK, motsvarande en marginal om -0,8 (3,3) procent. I årets EBITDA ingår strukturkostnader om netto -3,3 (-2,8) MSEK
  • Resultat efter skatt uppgick till -16,5 (-11,3) MSEK. Rensat för samtliga extraordinära poster av engångskaraktär blev resultatet -13,2 (-8,5) MSEK.
  • Resultat per aktie uppgick till -0,32 (-0,22)

Om bolaget:

Nordic Flanges Group är den ledande leverantören av industriflänsar i Norden. Vår affärsidé är att med marknadens bästa kundservice leverera flänslösningar i rostfritt, aluminium och stål. För att uppfylla våra kunders höga krav på effektivitet, flexibilitet och kvalitet är vårt erbjudande baserat på både egenproducerade och handlade produkter med kundanpassade logistiklösningar. Koncernen kombinerar i Sverige och Finland egen tillverkning och utveckling med handels- och agenturverksamhet inom utvalda teknikorienterade industrisegment.

(frederik.vonsterneck@nordicflanges.com  / tfn. 08-587 979 00)

www.nordicflanges.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 30 mars 2020, klockan 09:00. Nordic Flanges Group AB (publ.) (ISIN SE0001994658) handlas sedan 2007 på Nasdaq First North Growth Market, Stockholm.

Vår Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB – tfn. 08-503 015 50 – CA@mangold.se