Nordic Gold Trade sponsrar ny finanspodd: Irrational Markets av Nils Brobacke och Kristofer Berggren

Report this content

Irrational Markets Podcast drivs av Kristofer Berggren och Nils Brobacke och är en finans- och tradingpodcast. Varannan vecka diskuterar de aktuella ämnen och händelser på marknaden.

Irrational Markets Podcast är en ekonomi- och finanspodcast presenterad av Nordic Gold Trade AB riktad mot intressenter av aktiv handel. Programmet har ett öppet format och kommer varannan vecka att ta upp ämnen som berör trading, bolag och globala trender inom finansmarknaden.

"Det är otroligt roligt att Nordic Gold Trade vill satsa med oss på en helt egen podcast där vi får fördjupa oss i de ämnen som vi verkligen brinner för". Säger Nils Brobacke och fortsätter: "Vi tror utrymmet för vår podd hos de intresserade svenskarna är självklar. Det behövs en röst som analyserar priser."

Tidigare under hösten så har podcasten gästats av inga mindre än Sean "Hamiltonian GCO" George, Eric Strand som förvaltar fonderna Silver Bullet och Precious Green och nu senast Erik Lundkvist, CIO hos kapitalförvaltaren Coeli.

Podcasten sponsras exklusivt av Nordic Gold Trade som är Sveriges ledande aktör för handel av fysiskt guld och silver. Vi på Nordic Gold Trade är det enda svenska företaget som erbjuder fysiskt guld med förvaringslösning som en investeringsform. Förvaring sker genom Loomis Sverige AB som sedan länge varit anförtrodda med att förvara delar av Sveriges Riksbanks tillgångar. Nordic Gold Trade kan nu även erbjuda andelsguld, en produkt som gör det möjligt för vanliga sparare att investera och månadsspara i fysiskt guld.

Nils Brobacke

Chefsstrateg