Nordic Green Energy växer och satsar på kundupplevelsen med ny Loyalty and Retention Manager

Nordic Green Energy ökar resurserna inom kundnöjdhet, lojalitet och ska digitalisera kundresan. Som ny Loyalty and Retention Manager kommer Carina Eriksberger att ansvara för företagets kundkommunikation och leda arbetet att utveckla kundupplevelsen.

– Vi är inne i en kraftig tillväxtfas och satsar genomgående på kvalitet i verksamheten, det gäller även i kommunikationen med våra kunder och deras upplevelse av Nordic Green Energy. God kundnöjdhet är i alla lägen viktigast för oss, säger John Nordin, sverigechef Nordic Green Energy.

Carina Eriksberger, Loyalty and Retention Manager på Nordic Green Energy.

Antalet kunder hos Nordic Green Energy, leverantör av 100 procent förnybar el, fortsätter att öka. Företaget förstärker nu kommunikationen med befintliga kunder genom att rekrytera Carina Eriksberger som ny Loyalty and Retention Manager. Carina Eriksberger har med sig över tio års lojalitetsarbete från resebranschen, bland annat som Country Loyalty Manager Sweden på Scandic Hotels och Manager Customer Growth and Loyalty för Tallink Silja.

Som ansvarig för kundkommunikation och kundupplevelsen gentemot både privat- och företagsmarknaden är Carinas främsta fokus att utveckla och digitalisera kundresan så att mervärden, lojalitetsprogram och erbjudanden ligger i linje med kundernas förväntningar.

– Kunderna står alltid i centrum för oss på Nordic Green Energy, vilket är inspirerande för mig som bygger kundrelationer. Fokus är att vidareutveckla kundresan och ta fram nya kundvärden vilket är spännande områden att ta tag i. Dessutom har företaget en tydlig miljöprofil och ju fler som är kunder till oss, desto fler bidrar till en mer hållbar utveckling, säger Carina Eriksberger, Loyalty and Retention Manager på Nordic Green Energy.

John Nordin, vd Nordic Green Energy
john.nordin@nordicgreen.se 072-078 00 48

Carina Eriksberger, Loyalty and Retention Manager Nordic Green Energy
carina.eriksberger@nordicgreen.se 0720-71 34 79

Nordic Green Energy grundades år 2000 och är Sveriges mest erfarna elbolag inom förnybar energi. Bolaget erbjuder förnybar elkraft och energilösningar till privatpersoner, företag och kommuner. Nordic Green Energy har idag ca 60 medarbetare i Norden och ägs av norska Fjordkraft. www.nordicgreen.se

Snabbfakta

Kunderna står alltid i centrum för oss på Nordic Green Energy, vilket är inspirerande för mig som bygger kundrelationer. Fokus är att vidareutveckla kundresan och ta fram nya kundvärden vilket är spännande områden att ta tag i. Dessutom har företaget en tydlig miljöprofil och ju fler som är kunder till oss, desto fler bidrar till en mer hållbar utveckling.
Carina Eriksberger, Loyalty and Retention Manager på Nordic Green Energy.