Ny säljstrategi gav lyckat 2017

Förra året fokuserade Nordic Green Energy på att effektivisera organisationen och utveckla en ny säljstrategi, och elhandelsbolaget ser redan positiva resultat av satsningen.

Vi har satsat på att kvalitetssäkra interna arbetssätt så vi kan hålla samma höga kvalitet genom hela organisationen. Den nya säljstrategin med uppsökande försäljning har gett mycket goda resultat och vi fortsätter växa, säger Mikael Söderman, Sverigechef för Nordic Green Energy.

Mikael Söderman, Sverigechef, Nordic Green Energy

De senaste åren har Nordic Green Energy haft stor tillväxt i antalet kunder. Förra året ändrades försäljningsstrategin till förmån för direktförsäljning snarare än genom olika upphandlare.

– Nu tar vi hand om kunden från start och kan bygga en långsiktig relation där kunden både får större tillit till oss som företag och mer kunskap om det vi erbjuder. Vad gäller nya kunder har vi särskilt sett att många villaägare hittat oss under året. Liksom medelstora företag och småföretagare som behöver ett enkelt och tryggt elavtal.

En mycket positiv följd av att fokusera på relationer och information är att företagsförsäljningen av EKOenergy-märkt el ökade med närmare 90 procent under sista kvartalet.

– När vi förklarar mervärdena med miljömärkt el, både miljömässiga och ekonomiska, blir beslutet att byta enkelt. Grön el blir en del av hållbarhetsarbetet samtidigt som det har ett mervärde att visa upp för sina egna kunder.

– Det är alltid lika kul att dela ut EKOenergy-certifikat som kunden hänger upp i foajén, receptionen eller fikarummet.

Nordic Green Energys målsättning för 2018 är att fortsätta ha fokus på det gröna elavtalet.

– Vi har lång erfarenhet av att erbjuda grön el från sol, vind eller nordens vatten, vilket också är en av de främsta anledningarna till att kunderna väljer oss. 2018 siktar vi även in oss på att för tredje året i rad nomineras till världens bästa gröna varumärke på Charge Awards, säger Mikael Söderman, Sverigechef för Nordic Green Energy.

För mer information, kontakta
Mikael Söderman, Sverigechef, Nordic Green Energy, 076-647 99 04, mikael.soderman@nordicgreen.se

Magnus Sjöbäck, presskontakt, Nordic Green Energy, 070-445 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

Vi har lång erfarenhet av att erbjuda grön el från sol, vind eller nordens vatten, vilket också är en av de främsta anledningarna till att kunderna väljer oss. 2018 siktar vi även in oss på att för tredje året i rad nomineras till världens bästa gröna varumärke på Charge Awards.
Mikael Söderman, Sverigechef Nordic Green Energy