Astor Group har erhållit villkorat godkännande för notering på NGM

Scandinavian Astor Group AB (”Astor Group”) har erhållit villkorat godkännande för notering på Nordic SME på Nordic Growth Market. Första handelsdag är beräknad till den 29 augusti 2024.

Astor Group är verksamt inom försvarsindustrin. Koncernen äger flera dotterbolag som delas upp i två huvudsakliga affärsområden: Astor Industry och Astor Tech. Koncernen levererar produkter, tjänster och tekniska lösningar inom framför allt försvarssektorn men även till andra stora industriella segment.

Noteringsbeslutet är villkorat av att bolaget uppfyller det formella noteringskravet på att ingen ny information framkommer som påverkar bolagets uppfyllelse av noteringskraven.

”Det känns fantastiskt att inleda hösten med att välkomna Astor Group till NGM. Astor Group är det 12:e bolaget som i närtid valt att genomföra ett listbyte till NGM. Astor Group har haft en imponerande resa som noterat bolag och vi är glada att bolaget väljer att fortsätta sin tillväxtresa hos oss,” säger Carl-Henrik Nordberg, Head of Equity på Nordic Growth Market.

Aktieägare i Astor Group kommer inte att behöva vidta några åtgärder med anledning av bytet av marknadsplats.

Läs mer om Astor Group på www.astorgroup.se

För ytterligare information kontakta:

Noteringsavdelningen, Nordic Growth Market, notering@ngm.se

Carl-Henrik Nordberg, Head of Equity, Nordic Growth Market, carl-henrik.nordberg@ngm.se