QuickBit eu AB (publ) har av Nordic Growth Market NGM AB erhållit villkorat godkännande för notering på Nordic MTF

QuickBit eu AB (publ) är ett svenskt fintechbolag som utvecklar tekniklösningar för kryptovalutor och blockchain för den globala marknaden. QuickBit eu AB (publ) ger sina kunder möjlighet att använda kryptovaluta för snabb, enkel och säker e-handel och erbjuder e-handlare blockchain-säkrade lösningar. QuickBit eu AB (publ) har sitt säte i Stockholm och är moderbolag till QuickBit Limited, ett helägt, operativt dotterbolag i Gibraltar.

Läs mer om QuickBit eu AB (publ) på www.QuickBit.eu. På bolagets hemsida kommer informationsmemorandum inför notering att hållas tillgängligt senast en dag före första handelsdag.

Styrelseordförande för QuickBit eu AB (publ) är Bengt Lagergren. Verkställande direktör är Jörgen Eriksson.

”Att noteras innebär för oss som ambitiöst tillväxtföretag att vi får ökad trovärdighet och transparens. Processen för att uppnå notering har varit rigorös. Detta hjälper oss till att ligga i frontlinjen av vår bransch och noteringen kommer att förstärka vår konkurrenskraft på internationell marknad”, säger Jörgen Eriksson, VD för QuickBit eu AB (publ).

Bolagets rådgivare inför noteringen och Mentor är Eminova Fondkommission AB.

Noteringsbeslutet är villkorat av att QuickBit eu AB (publ) uppfyller de formella noteringskraven på att (i) ha säkrat rörelsekapital för en period om tolv (12) månader och (ii) ha minst trehundra (300) aktieägare från första handelsdag på Nordic MTF samt (iii) att ingen ny information framkommer som påverkar bolagets uppfyllelse av noteringskraven.

Första handelsdag är beräknad till den 11 juli 2019. Aktierna i QuickBit eu AB (publ) kommer att handlas under kortnamnet QBIT. Teckningsoptioner kommer att handlas under kortnamnet QBIT TO1.

Nordic MTF är NGM:s nordiska tillväxtmarknad, anpassad för att ge unga och växande bolag tillgång till kapitalmarknaden via en professionell handelsplattform och rådgivarstöd i form av anslutna Mentorer. Nordic MTF drivs i samma handelssystem som NGM:s övriga marknader och kan därmed nås av investerare via samtliga våra nordiska och internationella börsmedlemmar.

För ytterligare information kontakta:

Ulf Krumins, Noteringschef, Nordic Growth Market NGM AB, e-post: ulf.krumins@ngm.se

Roger Peleback, VD, Nordic Growth Market NGM AB, e-post: roger.peleback@ngm.se

Jörgen Eriksson, VD, QuickBit eu AB (publ), e-post: jorgen.eriksson@quickbit.eu

Om NGM

Nordic Growth Market NGM AB (NGM) är en auktoriserad börs med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. NGM erbjuder idag handel i över 12 000 olika värdepapper som t.ex. aktier, obligationer, AIF:er och derivat. Börsen är ett helägt dotterbolag till Börse Stuttgart, Tysklands ledande börs för privata investerare. NGM:s unika erbjudande syftar till att hjälpa Nordiska SME-företag till bästa möjliga tillväxt. För mer information om NGM, besök www.ngm.se. Följ oss på LinkedIn och Twitter.

Nordic Growth Market NGM AB - SE-111 57 Stockholm  Mäster Samuelsgatan 42