Ripasso Energy AB (publ) listas på NGM-börsen

Nordic Growth Market NGM AB (NGM) har beslutat att lista Ripasso Energy AB (publ) (Ripasso) på Nordic MTF. Första handelsdag är den 28 november 2016.

Ripasso Energy har utvecklat en hybridiserad stirlingmotor baserad på en exklusiv licens från Kockums AB. Denna möjliggör produktion av elektricitet under hela dygnet då solhybriden kan komplettera solvärmen, som uppstår under dygnets soltimmar, med ett stort urval av bränslen. På det sättet kan leverans av elektricitet även ske under mörka och molniga timmar. Läs mer om Ripasso på www.ripassoenergy.com.

- Ripasso Energy inleder nu en ny fas i bolagets historia genom att vi från den 28 november 2016 finns listade på NGM Nordic MTF. Detta ger vårt bolag en viktig kvalitetstämpel och tillgång till kapitalmarknaden som mycket väl kommer att understödja vår resa mot full kommersialisering av vår solhybridprodukt, säger Ripassos VD och grundare Gunnar Larsson.

Styrelseordförande för Ripasso är Sven Sahle. Verkställande direktör är Gunnar Larsson.

- Det är mycket glädjande att välkomna Ripasso Energy till NGM. De kommer, likt alla våra andra bolag, att få ta del av de intäkter som vanligtvis bara tillfaller börsen när investerare handlar med deras aktie. Med det bidraget hjälper vi bolagen att få ner kostnaden för att vara på börsen, kanske blir kostnaden rentav till en intäkt för Ripasso Energy, säger Roger Peleback, VD, NGM.

Nordic MTF är NGMs marknadsplats för handel i små och medelstora bolag i Norden. NGM tillhandahåller även den reglerade listan NGM Equtiy och plattformen för onoterade bolag, kallad Nordic Pre Market.

Ripassos aktier kommer att handlas under kortnamnet RISE MTF.

För ytterligare information vänligen kontakta

Eva Riben, Noteringsansvarig, Nordic Growth Market, Tfn: 0700-42 91 00, e-post: eva.riben@ngm.se

Roger Peleback, VD, Nordic Growth Market, Tfn: 0705-49 30 21, e-post: roger.peleback@ngm.se

Gunnar Larsson, VD Ripasso Energy AB, Tfn: 0722-32 39 01, e-post: gunnar.larsson@ripassoenergy.com