Samtrygg Group AB (publ) listas på NGM Nordic MTF

Nordic Growth Market (NGM-börsen) har beslutat att lista Samtrygg Group AB (publ) (”Samtrygg”) på Nordic MTF. Första handelsdag är den 15 mars 2017.

Samtrygg är en tjänst för andrahandsuthyrning av bostäder där uthyrare ges hyresgaranti och hyresgäster får försäkringar och trygga hyresavtal som del i tjänsten. Genom att välja att hyra ut sin bostad via Samtryggs plattform garanteras uthyraren att få sin hyra, samtidigt som hyresgästen slipper utsättas för bostadsbedrägerier, ett allt större problem på den snabbt växande hyresmarknaden.

Läs mer om Samtrygg på www.samtrygg.se

- Jag är både glad och stolt att Samtrygg Group ABs aktie nu står klar för publik handel. Vår produkt har tagits emot väl av vår användarbas som ständigt ökar och det stora intresset vid nyemissionen är ett kvitto på att marknaden gör samma värdering. NGM Nordic MTF ger oss som tillväxtbolag en möjlighet till breddad ägarbas, ökad transparens och förbättrad kapitalanskaffningsförmåga, viktiga komponenter för att bibehålla den marknadsledande roll vi haft sedan 2013. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla bolaget i en noterad miljö, säger Marcus Lindström, VD, Samtrygg.

Styrelseordförande för Samtrygg är Barbro Engman. Verkställande direktör är Marcus Lindström.

-Vi välkomnar Samtrygg till NGM och vi ser fram emot att följa bolagets utveckling som listat bolag på Nordic MTF, säger Roger Peleback, VD, NGM.

Nordic MTF är NGMs marknadsplats för handel i små och medelstora entreprenörsdrivna bolag i Norden. Nordic MTF är till för unga tillväxtbolag som vill låta sin aktie handlas i en publik, elektronisk miljö.

Samtryggs aktier kommer att handlas under kortnamnet SAMT MTF B.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Eva Riben, Noteringsansvarig, Nordic Growth Market, Tfn: 0700-42 91 00, e-post: eva.riben@ngm.se

Roger Peleback, VD, Nordic Growth Market, Tfn: 0705-49 30 21, e-post: roger.peleback@ngm.se

Marcus Lindström, VD, Samtrygg Group AB, Tfn: 0700-90 66 25, e-post: marcus@samtrygg.se

Om NGM

Nordic Growth Market (NGM) är en auktoriserad börs med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Börsen grundades 1984 och är idag ett helägt dotterbolag till Börse Stuttgart, Tysklands ledande börs för privata investerare. Vi erbjuder en komplett marknadsplats för börshandlade investeringsprodukter och tillhandahåller en komplett arena för bolag som vill notera eller lista sig. För mer information om NGM, besök www.ngm.se. Följ oss LinkedIn och Twitter; https://twitter.com/ngmexchange.

Taggar: