Spintso International AB (publ) listas på NGM Nordic MTF

Nordic Growth Market (NGM-börsen) har beslutat att lista Spintso International AB (publ) (”Spintso”) på Nordic MTF. Första handelsdag är den 3 mars 2017.

Spintso, vars namn kommer av Sports Intelligent Solutions, utvecklar och säljer utrustning för domare verksamma inom fotboll och andra sporter. Bolagets produkter utgörs av hjälpmedel som bygger på modern teknik och som underlättar domarens eller domarteamets uppgifter och samarbete. Idag utgör fotboll Bolagets största marknad, och medvetenheten om Spintsos produkter har under senare år spridit sig bland domare verksamma inom andra sporter. Läs mer om Spintso på www.spintso.se

- Vi är mycket glada att handeln i Spintsos aktie äntligen inleds. Som aktieägarna noterat har vägen hit i någon mån tagit resurser från vårt operativa arbete, och vi ser med stor optimism fram emot att med fullt fokus ta oss an de stora möjligheter som våra marknader erbjuder. Vi tackar alla våra nya och gamla aktieägare för förtroendet och önskar er välkomna i laget inför Spintsos uppflytt till nästa division! säger Spintsos VD Peter Evertsson.

Styrelseordförande för Spintso är Frank Teneberg. Verkställande direktör är Peter Evertsson.

-Vi välkomnar Spintso till NGM och vi ser fram emot att följa bolagets utveckling som listat bolag på Nordic MTF, säger Roger Peleback, VD, NGM.

Nordic MTF är NGMs marknadsplats för handel i små och medelstora entreprenörsdrivna bolag i Norden. Nordic MTF är till för unga tillväxtbolag som vill låta sin aktie handlas i en publik, elektronisk miljö.

Spintsos aktier kommer att handlas under kortnamnet SPIN MTF.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Eva Riben, Noteringsansvarig, Nordic Growth Market, Tfn: 0700-42 91 00, e-post: eva.riben@ngm.se

Roger Peleback, VD, Nordic Growth Market, Tfn: 0705-49 30 21, e-post: roger.peleback@ngm.se

Peter Evertsson, VD, Spintso International AB, Tfn: 0702-66 53 00, e-post: peter.evertsson@spintso.se

Nordic Growth Market (NGM) är en auktoriserad börs med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Börsen grundades 1984 och är idag ett helägt dotterbolag till Börse Stuttgart, Tysklands ledande börs för privata investerare. Vi erbjuder en komplett marknadsplats för börshandlade investeringsprodukter och tillhandahåller en komplett arena för bolag som vill notera eller lista sig. För mer information om NGM, besök www.ngm.se. Följ oss LinkedIn och Twitter; https://twitter.com/ngmexchange.