Transiro Int.  AB (publ) väljer NGM-börsen och listas på Nordic MTF

Nordic Growth Market NGM AB (NGM) har beslutat att lista Transiro Int. AB (publ) (Transiro) på Nordic MTF. Första handelsdag är den 13 december 2016.

Transiro utvecklar molnbaserade produkter som hjälper företag inom transport att stärka sina affärskritiska processer. Produkterna är utvecklade för företag verksamma inom transportbranschen och hanterar allt från bokningar, ordermottagning, GPS positionering, administration och hållbar transport till fakturering och uppföljning. Mer om Transiro på www.transiro.com.

- Det känns väldigt bra att Transiro nu listas på NGM Nordic MTF. Det är en kvalitetsstämpel som vi är stolta över. Nu ser jag fram emot vårt fortsatta arbete att utveckla bolaget till en ledande aktör lokalt i Sverige och inom en snar framtid även blicka ut internationellt. Transiro befinner sig i ett väldigt intressant läge med skalbara produkter i en bransch med mycket hög tillväxt. Vår listning kommer att säkerställa långsiktighet, stabilitet och framgång för verksamheten, säger Transiros VD Tobias Beckman.

Styrelseordförande för Transiro är Thomas Edselius. Verkställande direktör är Tobias Beckman.

- Det är mycket glädjande att välkomna Transiro till NGM. De kommer, likt alla våra andra bolag, att få en del av de intäkter som vanligtvis bara tillfaller börsen när investerare handlar med deras aktie. Med det bidraget hjälper vi bolagen att få ner kostnaden för att vara på börsen, kanske blir kostnaden rentav till en intäkt för Transiro, säger Roger Peleback, VD på NGM.

Nordic MTF är NGMs marknadsplats för handel i små och medelstora entreprenörsdrivna bolag i Norden. Nordic MTF är till för unga tillväxtbolag som vill låta sin aktie handlas i en publik, elektronisk miljö.

Transiros aktier kommer att handlas under kortnamnet TIRO MTF.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Eva Riben, Noteringsansvarig, Nordic Growth Market, Tfn: 0700-42 91 00, e-post: eva.riben@ngm.se

Roger Peleback, VD, Nordic Growth Market, Tfn: 0705-49 30 21, e-post: roger.peleback@ngm.se

Tobias Beckman, VD Transiro  Int. AB, Tfn: 08-68428401, e-post: tobias.beckman@transiro.com

Nordic Growth Market (NGM) är en auktoriserad börs med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Börsen grundades 1984 och är idag ett helägt dotterbolag till Börse Stuttgart, Tysklands ledande börs för privata investerare. Vi erbjuder en komplett marknadsplats för börshandlade investeringsprodukter och tillhandahåller en komplett arena för bolag som vill notera eller lista sig. För mer information om NGM, besök www.ngm.se. Följ oss LinkedIn och Twitter; https://twitter.com/ngmexchange