Nordic Iron Ore upptar lån om 5 MSEK

Nordic Iron Ore AB (”Bolaget”) har beslutat att uppta ett lån om 5 MSEK som tillför Bolaget ytterligare rörelsekapital. Med kapitalförstärkningen får Bolaget rätt resurser för att effektivt analysera resultatet från den genomförbarhetsstudie för återstart av gruvan i Blötberget som pågår. Som tidigare har meddelats ska studien avrapportera senare under innevarande kvartal.

Sammanfattning av villkoren:

• Låneavtal om totalt 5 MSEK är tecknat med tre professionella investerare.
  • Lånet löper med en årlig ränta om 12 procent.
  • Lånet löper till och med den 31 december 2019.
  • För det fall Bolaget genomför en emission under löptiden ska hela eller delar av lånebeloppet kunna kvittas till samma teckningskurs som i föreliggande erbjudande.

Sammantaget har styrelsen gjort bedömningen att villkoren för lånet är marknadsmässiga.

Augment Partners har agerat finansiell rådgivare.

Bolagets aktier är noterade på Nasdaq First North. Wildeco Ekonomisk Information AB är Bolagets Certified Adviser.

Denna information är sådan information som Nordic Iron Ore AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, via Cisions för offentliggörande tid som ovan.