Ann-Sofie Björklund tillträder som CFO för LEVEL

Nordic LEVEL Group AB (publ) (”LEVEL”) har idag utsett Ann-Sofie Björklund till CFO. Ann-Sofie är idag CFO på Humana, affärsområde Individ och Familj och har därutöver erfarenhet från bl.a. Seccredo (nuvarande Securitasägda Pinkerton Nordics) och Sanoma Utbildning, del av Sanoma Oyj. Ann-Sofie kommer att tillträda senast den 4 april 2022 och kommer då att efterträda Mikael Behm som innehaft rollen som interim CFO sedan 2020.

”Vi är mycket glada över att Ann-Sofie ansluter som CFO för LEVEL. Ann-Sofie är en utvecklingsorienterad CFO med breda kunskaper inom ekonomistyrning, redovisning, inköp samt förvärvsdriven expansion och kommer bli en viktig pusselbit för LEVEL´s fortsatta utveckling”, säger Thomas Lundin, LEVEL´s VD.

”Det ska bli väldigt spännande att få vara med och bidra till LEVEL´s fortsatta resa”
säger Ann-Sofie Björklund.

Denna information är sådan information som Nordic LEVEL Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 januari 2022 kl 15:00 CET.

För ytterligare information:

Thomas Lundin,
VD och Koncernchef Nordic LEVEL Group

Tel 08 620 82 00

Nordic LEVEL Group AB (publ.) ett publikt bolag noterat på Nasdaq First North Growth Market. [LEVEL ]. Koncernen är en förvärvsdriven koncern som utvecklar och integrerar bolag, med exponering mot säkerhetssektorn. Koncernen är en helhetsleverantör av tillförlitliga och moderna trygghets- och säkerhetslösningar samt tjänster. Verksamheten bedrivs genom koncernens dotterbolag på den nordiska marknaden. Koncernens är verksam inom tre kärnområden: advisory, technology och operations. Koncernens mål är att öka både den upplevda och faktiska säkerheten i samhället, särskilt fokusera på samhällskritisk verksamhet samt säkerställa att dess kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar. Bolaget grundades 1989 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser, tel +46 8 463 83 00 eller certifiedadviser@penser.se.

Citat

Thomas Lundin, VD Nordic LEVEL Group