Confidence brandskyddar Radisson

Confidence har tecknat avtal med det ledande hotellfastighetsbolaget Pandox AB, om leverans av ny intelligent brandlarmanläggning för Radisson Blu Arlandia Hotell. Anläggningen med totalt 750 larmpunkter, ersätter befintlig och omfattar hotellets samtliga ca 365 gäst- och mötesrum. Leverans påbörjas i december och utförs parallellt med hotellets övriga renoveringsarbeten. Ordervärdet beräknas till ca 1,5 MSEK.

Confidence avtal om brandlarmanläggning för Radisson Blu Arlandia Hotell omfattar leverans, installation och driftsättning av ny intelligent brandlarmanläggning. I tillägg till det nya brandlarmet installeras även ett talande utrymningslarm i de offentliga lokalerna lobby, matsal samt den stora kongresslokalen med plats för 250 personer. Samtliga 365 gäst- och mötesrum förses med intelligenta detektorer med inbyggd summer för snabb och tydlig varning.

Totalt omfattar anläggningen ca 750 larmpunkter inklusive de intilliggande fastigheterna. Installationen sker parallellt med hotellets övriga renoveringsarbeten som utförs etappvis fram till början av 2014.

Confidence långa erfarenhet från brandlarmsinstallationer i komplexa miljöer säkerställer att samordning, logistik och driftsättning kan utföras utan att störa hotellets gäster och hotellets löpande verksamhet.

Leverans och installation av etapp ett, där två hotellplan i paviljongen ingår inleds tidigt i december 2012.

”Hotellsektorn tillhör en av våra mest aktiva kundgrupper. Confidence är sedan länge ledande inom hotellåssystem, och med våra brandlarmanläggningar och säkerhetssystem för inpassering och kameraövervakning är vi en verkligt komplett säkerhetspartner. Dessutom ser vi ytterligare möjligheter för näringen med vårt nya kassa- och biljettsystem, Confidence ticket, när allt fler hotell erbjuder publik access till sina Spa och gym”, säger Mats Engström, VD på Confidence.

Systemlösningen, Delta Quad med intelligenta IQ8-detektorer från Eltek, valdes på grund av sin stabila och beprövade teknik som med intelligenta funktioner ger mycket goda pris-prestanda. Anläggningens användarvänlighet och smidiga driftsättning är värdefulla egenskaper då anläggningen driftsätts etappvis.

Mats Engström,

Tel 08 620 82 00
E-post: mats.engstrom@confidence.se

Confidence International grundades 1989 och är en systemintegratör som ökar kundernas effektivitet genom att förena IP-teknologi med traditionell säkerhetsteknik. Bolaget erbjuder en komplett portfölj av oberoende integrerade produkter och tjänster inom riskanalys, säkerhet, access, larm, brand och IT infrastruktur. Confidence är noterat på NASDAQ OMX First North. Erik Penser Bankaktiebolag är Bolagets Certified Adviser.