Confidence certifierad Anläggarfirma Låsanläggningar SSF 1040, utg. 3

Confidence erhåller certifikat som anläggarfirma låsanläggningar vilket ger bolagets division Technology, en ökad flexibilitet och effektiviteten i arbetet med mekaniska och elektroniska lås. Certifikatet ger behörighet som anläggningsfirma för låsanläggningar enligt stöldskyddsföreningens norm SSF 1040. Bolaget möter nu ett allt oftare förekommande krav i beställarnas upphandlingar vilket öppnar för nya kunder och affärsprojekt.

Kraven i det erhållna certifikatet avser firman, firmans personal, lokal där verksamheten bedrivs samt firmans kvalitets- och miljöledningssystem. Det säkerställer att utföraren har tillräcklig kompetens och att service- och garantiåtaganden upprätthålls på anläggningen.

Confidence är en ledande leverantör med över 30 års erfarenhet från installation av låssystem för hotell- och konferensverksamheter. Bolaget har en stor andel av de namnkunniga kedjorna inom hospitality-sektorn som återkommande kunder. Med det nya certifikatet kan även projekt där låsinstallationen ska följa skyddsklass enligt SSF 200 och SSF 210, genomföras av egen personal och egen låsmästare.

”Certifiering är våra kunders garanti för att våra lösningar håller godkänd standard och är en kvalitetssäkring som håller vad vi lovar. Att vi nu certifierat oss som anläggarfirma låsanläggningar är ett svar på att allt fler upphandlingar ställer detta som krav och att allt fler utrymmen omfattas av högre skyddsklass. Vi kan nu välja att utföra dessa installationer med egen personal och låsmästare vilket i många fall skapar större flexibilitet och ett effektivare flöde i projekten”, säger Mikael Pettersson i en kommentar.

Mikael Pettersson
Head of division Technology