Confidence entré- och biljettsystem till Leksand Sommarland

– Tema- och äventyrsparkerna ökar sina investeringar i service och försäljning över Internet

Stockholm, 20 januari, 2010 – Confidence Sweden AB tecknar avtal med Leksand Sommarland, avseende det egenutvecklade kassa-, biljett- och entrésystemet Entry Event. Avtalet omfattar installation och driftsättning av systemet för anläggningens samtliga kassor, entréer, kiosker och restauranger. En nyhet för besökarna är möjligheten att i förväg köpa inträdesbiljetter och årskort över Internet via systemets webbhandelsmodul. Systemet driftsätts i under våren 2010.

Confidence egenutvecklade kassa-, biljett- och entrésystem Entry Event, övertygar genom god försäljning och allt fler nöjda användare. Nu tecknar även Leksand Sommarland, avtal om leverans och integration av Entry Event. Anläggningen som grundades 1984, kommer bland annat att använda Entry Events möjlighet till print-at-home biljetter för inträde samt till aktiviteter inom anläggningen. All försäljning av mat, dryck och souvenirer sker i samma system vilket ger en ökad kontroll och överblick. Försäljningen över Internet sker helt i egen regi utan mellanhänder vilket påverkar lönsamheten positivt.

– Vi ersätter nu vårt befintliga system med Entry Event och får med det utökade möjligheter att följa och styra verksamheten. Genom utförlig statistik och rapporter kommer vi kunna planera lättare och utnyttja våra resurser effektivare. Nytt får oss är försäljning av inträden och årskort över Internet. Gästerna kan nu boka, betala och skriva ut sina biljetter hemma vilket ökar servicenivån avsevärt. Resultatet blir mer tid för gästen inne på anläggningen samtidigt som säkerheten ökar för personal och besökare genom den minskade kontanthanteringen, säjer Mats Nobelius, Driftchef på Leksand Sommarland.

– Jag är mycket glad över avtalet med Leksand Sommarland. Vår fokus att erbjuda lösningar som ger bästa avkastning på investeringen och som dessutom ger möjlighet till nya intäkter är framgångsrik. En bred bas av kundreferenser där vi kan visa framgångsrika leveranser som lett till ökad lönsamhet hos kunden är samtidigt en viktig faktor för denna typ av avtal, säjer Fredrik Hiort af Ornäs, VD på Confidence.

Mer information om Leksand Sommarland finns på http://www.sommarland.nu

Mats Wahlgren