• Nordic LEVEL Group AB/

Confidence kassa- och biljettsystem Entry Event till Skånes Djurpark– Kortare köer och minskad kontanthantering ger ökad lönsamhet och trivsel

(NGM: CONF B)
Stockholm, 8 december, 2009 – Confidence International når nya framgångar med det egenutvecklade kassa-, biljett- och bokningssystemet Entry Event. Det senaste kundtillskottet är Skånes Djurpark, som effektiviserar och moderniserar sin biljettförsäljning och tillträdeshantering med systemet.  Anläggningen som håller öppet året runt, sjösätter det nya systemet inklusive webbaserad biljettförsäljning under mars månad 2010.

Confidence affärsområdet publika anläggningar, och det egenutvecklade kassa-, biljett- och bokningssystem Entry Event, expanderar under lönsamhet med nya affärer i en allt mer positiv marknad. Skånes Djurpark i Höör med ca 230.000 besökare per år, väljer att satsa på ett system som ger effektivare inträdeshantering och biljettförsäljning med förkortade kassaköer och bredare försäljningsplattform. Djurparken kommer även att använda Entry Events webbshop som ger möjlighet till print-at-home biljetter för inträde utan att passera kassan, samt till försäljning av aktiviteter inom anläggningen, direkt över Internet.

Entry Event kommer hantera all normal försäljning vid entrékassorna och inom djurparken, samt entré och aktivitetsförsäljning över Internet. Via webbshopmodulen kan en besökare i förväg köpa inträdesbiljetter och tilläggsaktiviteter som exempelvis ridning och turer i vattenrutschbanan. Systemet levererar en biljett för utskrift på den egna skrivaren som inkluderar både inträdet och tilläggsaktiviteterna. Entré sker direkt i vändkorsen utan att passera kassan. Tilläggsaktiviteterna inom anläggningen förses med portabla handscanners som kontrollerar och läser av biljetten som betalts i förskott. Detta leder till en säkrare och snabbare hantering utan kassakörer, samt minskar anläggningens behov av kontanthantering.

Systemet är förberett för försäljning via ombud. Biljetter och aktiviteter kan enkelt säljas via turistbyråer eller de lokala hotellen och bensinstationerna. Ombudsförsäljning kräver endast en överenskommelse mellan parterna och tillgång till normal Internetförbindelse. Funktionen ger möjlighet till ökad service för besökarna och ger anläggningen en bredare försäljningsplattform.

Entry Event placeras i en extern hostad miljö för maximal driftsäkerhet. Systemet kan genom denna lösning övervakas, styras och kontrolleras centralt dygnet runt, alla dagar på året. Genom en kostnadseffektiv lösning med variabel bandbredd, säkras accessen till systemet vid bokningstoppar. Det flexibla IT-baserade systemet erbjuder god skalbarhet och säkrar för framtida expansion.

– Vi är mycket stolta över att få Skånes Djurparks förtroende. Entry Event är ett system som genom sin flexibla uppbyggnad bevisat ger innehavaren en ökad effektivitet och lönsamhet. Anläggningen kan nu erbjuda både internet- och ombudsförsäljning vilket är viktiga funktioner för att öka servicen till besökarna. Kortare köer och minskat behov av kontanter inom anläggningen är andra komponenter som både ökar säkerheten och trivseln, säjer Fredrik Hiort af Ornäs, VD på Confidence.

Mats Wahlgren
Informationsansvarig