Corepart, en del av Nordic LEVEL Group, ingår ramavtal med Direkten för säkerhetslösningar

Corepart AB, en del av Nordic LEVEL Group, och en ledande aktör inom säkerhetslösningar, tillkännager ett nytt ramavtal med Direktenbutikerna Scandinavia AB för tillhandahållande av omfattande säkerhetslösningar för deras medlemmar.

Det nya ramavtalet innefattar ett komplett utbud av tjänster och produkter inom passersystem, larm, kameraövervakning, brandskydd och lösningar för hybrid/obemannade butiker. Corparts erbjudande innehåller skräddarsydda lösningar som anpassas till varje kunds unika behov och storlek på butik.

Corepart kommer även erbjuda Direktens medlemmar Security-as-a-service, SECaaS, vilket innebär att kunderna inte binder upp sig till säkerhetstekniken, utan får möjligheten att kunna anpassa och uppdatera sina lösningar efter behov och i takt med utvecklingen inom säkerhetsområdet.

"Det är med stor entusiasm vi på Corepart välkomnar det nytecknade ramavtalet med Direkten. Avtalet är ett erkännande av vårt engagemang för att skapa flexibla, skräddarsydda lösningar som möter varje unik verksamhets krav. Flexibiliteten som Securified Access by Corepart erbjuder är av stort värde för Direktens skiftande behov, med tanke på butikernas varierande storlek och utbud. Samarbetet understryker vår strävan efter att tillhandahålla innovativa säkerhetslösningar som är ekonomiskt effektiva och funktionellt pålitliga. Vi är angelägna om att fortsätta bygga vårt samarbete med Direkten för att uppfylla och överträffa deras förväntningar framöver", uttrycker Jalal Anabtawi, VD för Corepart.

“Corepart är en stark aktör med goda kunskaper inom den bransch vi verkar i. Tillsammans med Corepart stärker vi vårt erbjudande ut mot våra medlemmar”, säger Richard Björkman, kategoriansvarig på Direkten.

"Vi är stolta över att välkomna Direkten som en av våra partners inom säkerhetslösningar för deras rikstäckande butiker. Att erbjuda innovativa och traditionella helhetslösningar som inte bara ökar säkerheten, utan även skapar förtroende och en känsla av trygghet för både kunder och butikspersonal är något vi värderar högt", säger Araz Bahdjat, Affärsområdeschef på Securified Access by Corepart.

Jalal Anabtawi
VD, Corepart
E-post: jalal.anabtawi@corepart.com

Tel: +46 76-677 47 47

Richard Björkman,
kategoriansvarig, Direkten
E-post: richard.bjorkman@direkten.se

Tel: +46 70-686 33 13

Om Direkten

1997 bildades Direkten av handlare som ville skapa en kedja för fria handlare. Medlemmarnas butiker är också delägare i kedjan och fokuserar på att stärka lokalsamhället. Direkten erbjuder ett brett utbud av tjänster och varor, anpassat efter varje butiks specifika område. Idag finns det 174 Direkten-butiker i hela Sverige, med ytterligare 141 associerade butiker.

Nordic LEVEL Group är en förvärvsdriven koncern som utvecklar och integrerar bolag, med exponering mot säkerhetssektorn. Koncernen är en helhetsleverantör av tillförlitliga och moderna trygghets- och säkerhetslösningar samt tjänster. Koncernen har ca. 150 anställda med en på årlig basis omsättning om ca. 400 MSEK. Verksamheten bedrivs genom koncernens dotterbolag på den nordiska marknaden. Koncernens är verksam inom två kärnområden: Advisory ochTechnology. Koncernens mål är att öka både den upplevda och faktiska säkerheten i samhället, särskilt fokusera på samhällskritisk verksamhet samt säkerställa att dess kunder ska kunna leva ett så bra liv som möjligt, trots ovanliga utmaningar. Bolaget grundades 1989 och har sitt huvudkontor i Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.nordiclevelgroup.com

Nordic LEVEL Groups aktie handlas under kortnamnet LEVEL på Nasdaq First North Growth Market och bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ)

Citat

Jalal Anabtawi, VD, Corepart